شیائومی Mi6، پرچمداری که حسابتان را خالی نمی کند

این روزها همه جا صحبت از پرچمداران جدیدی همچون S8 است. اما شیائومی که این اوضاع بر وفق مرادش نیست، با جدیدترین محصولش آمده تا در دل خریداران دلرباهای تازه وارد تردیدی جدی بیافریند؛ Mi6، نام این موجود زیبای تردید آفرین است.

شیائومی Mi6، پرچمداری که حسابتان را خالی نمی کند

به گزارش کلیک ، شرکت چینی شیائومی چندی پیش در شهر پکن از قدرتمندترین محصول خود پرده برداشت. محصولی رده بالا با صفحه نمایشی ۵٫۱۵ اینچی و با کیفیت FullHD که شاید تنها خرده ای که بتوان به آن گرفت، همین کیفیت معمول در بخش صفحه نمایش باشد. البته بالا رفتن سطح توقع ما توسط سایر پرچمداران است که باعث شده به صفحه نمایشی با تراکم ۴۲۸ پیکسل بر هر اینچ در زمینه کیفیت ایراد بگیریم!

به سراغ پردازنده دستگاه می رویم تا تنها نکته منفی ماجرا را به دست فراموشی بسپاریم. قلب تپنده Mi6 همان چیزی است که در گلکسی S8 سامسونگ می بینیم؛ بدین ترتیب، Mi6 با بهره گیری از ۶ گیگابایت رم، سومین دستگاهی است که در سال جاری از اسنپ دراگون ۸۳۵ استفاده خواهد کرد. اگرچه همچون سونی اکسپریا XZ Premium خبری از عرضه Mi6 تا خرداد ماه نیست، اما این دستگاه یقینا از رقیبان S8 خواهد بود. مخصوصا اگر بدانید که با سخت افزاری مشابه S8، تنها ۳۶۰ دلار قیمت خواهد داشت. این قیمت اگرچه از سطح قیمتی محصولات اخیر شیائومی اندکی بالاتر است، اما Mi6 هنوز هم از تفاوت قیمت ملموسی با پرچمدارهای مطرح این روزها برخوردار است.

نگاهی اجمالی به Mi6، تداعی کننده سبک طراحی سامسونگ در S7 است. اگرچه ما در Mi6 شاهد یک نمایشگر واقعا خمیده به سبک سامسونگ نیستیم، اما انحنای جزئی اما محسوس صفحه در هر چهار لبه، نمای لذت بخشی را ارائه می دهد. همچنین Mi6 مخصوصا در رنگ آبی، به نوعی یک برداشت از Honor 8 هواوی نیز به نظر می رسد، با این تفاوت که شاهد حسگر اثر انگشت در پایین صفحه نمایش به جای قاب پشتی هستیم. علاوه بر این به رسم آیفون ۷، جایی برای اتصال جک ۳٫۵ میلی متری تان به دستگاه پیدا نخواهید کرد!

شاید تا کنون تعاریف چندان فوق العاده ای درباره دوربین تلفن های شیائومی نشنیده باشید، اما باید بدانید که Mi6 در این قسمت شما را شگفت زده خواهد کرد؛ حداقل روی کاغذ! دوربین ۱۲ مگاپیکسلی دوگانه Mi6 یقینا در برابر دوربین آیفون ۷ و گلکسی S8 خودنمایی خواهد کرد. عمق میدان کم برای تصویر برداری پرتره، زوم اپتیکال دو برابری و لرزش گیر اپتیکال تصویر از مهمترین قابلیتهایی است که در دوربین Mi6 خواهیم دید.

Mi6 ابتدا در چین و سپس در کشور های منتخب به فروش خواهد رسید و جالب است که آمریکا جزو بازارهای هدف شیائومی برای این پرچمدار نیست. آبی، سفید، نقره ای و سیاه از رنگ های ارائه شده برای Mi6 هستند.

بهای پرداختی برای نسخه های ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی Mi6 به ترتیب برابر ۳۶۰ و ۴۳۵ دلار خواهد بود و همچنین در مدل ۱۲۸ گیگابایتی، نسخه ای سرامیکی با تزیینی از طلای ۱۸ عیار نیز در انتظار شماست.

Mi6 را با طراحی لوکس، سخت افزاری قدرتمند و دوربینی فوق العاده، شاید بتوان در یک کلام عصاره ای از پرچمداران بنام این روزها معرفی کرد. عصاره ای که تقریبا به نیمی از مبلغ مورد نیاز برای خرید آن پرچمداران نیز قانع است و لازم نیست برای در دست گرفتن آن تمام حساب بانکی خود را خالی کنید.

ارسال نظر