آخرین اخبار منتشر شده از Xiaomi Mi6 پرچمدار جدید شیائومی قبل از رونمایی

این روز‌ها تب و تاب اخبار مربوط به گوشی‌های هوشمند جدید کمپانی شیائومی در میان وبسایت‌های خبری زیاد شده است و هر روز اخبار ضد و نقیضی منتشر می‌شود. در آخرین اخبار منتشر شده از پرچمداران کمپانی شیائومی ویژگی‌های جدیدی از این گوشی‌ها آشکار شده است.

آخرین اخبار منتشر شده از Xiaomi Mi6 پرچمدار جدید شیائومی قبل از رونمایی

به گزارش کلیک، گوشی جدید کمپانی شیائومی را می‌توان یکی از مقرون به صرفه‌ترین گوشی‌های هوشمند حال حاضر بازار‌های جهانی دانست که مجهز به تراشه‌ی سخت افزاری اسنپ‌دراگون ۸۳۵ است. با توجه به یک فروشگاه آنلاین گوشی‌های هوشمند، پرچمدار جدید شیائومی با قیمت استثنایی و ارزان‌تر از گوشی‌های سامسونگ گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس به بازار‌های جهانی عرضه خواهد شد. ضمن آشکار شدن قیمت گوشی، جزییاتی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد سخت‌افزار گوشی نیز منتشر شده است.

باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری گوشی همراه با پشتیبانی از دو سیم‌کارت بعلاوه امکان افزایش حافظه‌ی داخلی تا ۱۲۸ گیگابایت تنها بخشی از جزییات سخت‌افزاری گوشی‌ هوشمند کمپانی شیائومی یعنی Mi6 است

طی بررسی‌هایی که از سایت فروشگاه آنلاین گوشی‌های هوشمند یعنی GearBest انجام دادیم، اطلاعات بیشتر و کاملتری از مشخصات سخت‌افزاری گوشی Xiaomi Mi6 بدست آوردیم. از این گوشی در تاریخ ۱۹ آوریل سال ۲۰۱۷ پرده‌برداری خواهد شد و بدین ترتیب تنها دو روز دیگر باقی‌مانده تا شاهد رونمایی بزرگ کمپانی شیائومی از پرچمدار جدیدش یعنی گوشی هوشمند Xiaomi Mi6 باشیم. همان‌طور که در تصویر لیک‌شده‌ی زیر مشاهده می‌کنید اندازه‌ی صفحه‌نمایش گوشی Xiaomi Mi6 دقیقاْ ۵٫۲ اینچ است و رزولوشن تصویر ۲۵۶۰x1440 در نظر گرفته شده‌ است. این اندازه‌ی صفحه‌ نمایش کاملاْ متفاوت از اخبار لیک شده‌ی قبلی درباره نمایشگر گوشی Xiaomi Mi6 است.

1th PIC

در جزییات قبلی لیک‌ شده از گوشی Xiaomi Mi6 آمده بود که دو گوشی هوشمند کمپانی شیائومی یعنی Mi6 و Mi6 پلاس مجهز به تراشه‌ی سخت‌افزاری اسنپ‌دراگون ۸۳۵ هستند و به ترتیب دارای صفحه نمایش ۵٫۱۵ و ۵٫۷ اینچی می‌باشند. در دیگر جزییات اصلاحی از سخت‌افزار گوشی Xiaomi Mi6 می‌توان به رزولوشن ۱۴۴۰P تصویر اشاره کرد که چندی پیش در جزییات لیک شده رزولوشن ۱۰۸۰P ذکر شده بود. ضمناْ این بار Xiaomi Mi6 به احتمال زیاد دارای استاندارد IP68 خواهد بود که به معنای بالاترین استاندارد شناخته شده بین گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار کمپانی‌های سازنده است که نشان از ضد آب و گرد و غبار بودن گوشی است. اما شایعه یا خبر نا امید کننده‌ای که از Xiaomi Mi6 به گوش می‌رسد، حذف جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا و در عوض استفاده از درگاه USB-C جهت اتصال هدفون می‌باشد. با توجه به این که اکثر هدفون‌های حرفه‌ای تا کاملا معمولی موجود در بازار به درگاه ۳٫۵ میلی‌متری صدا جهت اتصال نیازمند هستند، در صورت واقعیت این موضوع می‌تواند نکته‌ی منفی بسیار بزرگی برای Xiaomi Mi6 باشد.

تغییر دیگری که در این مشخصات سخت‌افزاری می‌توانیم اعمال کنیم مربوط به موضوع عدم وجود دو لنز در Xiaomi Mi6 است. با توجه به تصویر لیک شده‌ای که قبلا ارسال شده بود این ویژگی از دوربین گوشی Xiaomi Mi6 را آشکار می‌کرد که دوربین دوم گوشی قابلیت زوم اپتیکال ۵X با نرم‌افزار راه‌اندازی دو دوربین را خواهد داشت. در مشخصات جدیدی که افشا شده و در تصویر زیر مشاهده می‌کنید متوجه می‌شویم که دوربین اصلی و پشت آن ۱۲ مگاپیکسل و دوربین جلو و سلفی آن ۴ مگاپیکسل در نظر گرفته شده است.

2th PIC

این احتمال نیز وجود دارد که مدل پلاس گوشی Xiaomi Mi6 دارای ویژگی‌های منحصر به‌فرد مانند افزایش RAM، رزولوشن تصویر و احتمالا لنز پیشرفته‌تر در دوربین‌ها خواهد بود. بدین‌ ترتیب مصرف‌کنندگان با صرف پول بیشتر و خرید مدل پلاس گوشی Xiaomi Mi6 می‌توانند از ویژگی‌های آن بهره‌مند شوند.

علاوه بر جزییات گفته شده، Xiaomi Mi6 دارای باتری قدرتمند ۴۰۰۰ میلی‌آمپر است. همچنین می‌توان حافظه‌ی داخلی گوشی را تا ۱۲۸ گیگابایت ارتقا داد. از آنجا که کمپانی شیائومی هرگز از اسلات‌های کارت حافظه‌ در گوشی‌های هوشمندش استفاده نکرده است وجود این ویژگی بسیار مفید و کاربردی است چرا که دغدغه‌ی بیشتر کاربران گوشی‌های هوشمند فقدان حافظه‌ی داخلی کافی برای استفاده و ذخیره‌ی اطلاعات است. برچسب قیمتی که این گوشی خورده زیر ۵۰۰ دلار است اما نمی‌توان گفت این قیمت اصلی و رسمی گوشی است و باید تا روز اعلام رسمی از سوی کمپانی شیائومی منتظر ماند.

ارسال نظر