شیائومی: با شرکت یو اس موبایل همکاری رسمی نداریم!

بنا به گزارش رسمی شرکت شیائومی این کمپانی چینی هیچ قرارداد رسمی با شرکت یو اس موبایل (US Mobile) ندارد و محصولات شیائومی زیر نظر مستقیم برند در ایالات متحده عرضه نمی‌شوند.

شیائومی: با شرکت یو اس موبایل همکاری رسمی نداریم!

شیائومی از جمله شرکت‌های چینی فعال در صنعت موبایل است که طی چند سال اخیر پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. این شرکت در کنار هوآوی پیشرفت‌های شایان ملاحظه‌ای را پشت سر گذاشته است. در حالی که هوآوی رسما اعلام کرده که قصد ورود به بازارهای جهانی و ایالات متحده را دارد، کمپانی شیائومی اعلام کرده بود که با استراتژی گسترش فعالیت‌هایش در سال 2016 وارد عرصه رقابت می‌شود. شیائومی دقیقا اعلام نکرده که قصد دارد گوشی‌های هوشمند خود را در چه بازارهایی عرضه کند. اما چندی پیش شایعاتی مبنی بر احتمال عرضه رسمی محصولات این برند چینی در بازارهای ایالات متحده منتشر شده بود که ظاهرا این خبرها صحت ندارند.

چندی پیش کمپانی یو اس موبایل رسما اعلام کرد که به زودی نمونه‌هایی از گوشی‌های هوشمند شیائومی نظیر گوشی هوشمند می 3، می 4 و ردمی 2 به طور رسمی و تحت نظر این اپراتور آمریکایی در ایالات متحده عرضه خواهند شد. این موضوع در حالیست که هیچ یک از محصولات نامبرده شده رسما از اتصال LTE 4G پشتیبانی نمی‌کنند، در حالی که پشتیبانی از این اتصال از جمله ملزومات اولیه محصولاتی است که در بازارهای ایالات متحده عرضه می‌شوند. در همین راستا شیائومی امروز اعلام کرد که به طور رسمی هیچ همکاری با کمپانی یو اس موبایل ندارد و محصولاتی که این شرکت آمریکایی قصد عرضه آن‌ در بازارهای داخلی ایالات متحده را دارند به هیچ وجه رسما تحت نظر شیائومی نیستند.

شیائومی اعلام کرده که یو اس موبایل همکاری یا شریک قانونی این شرکت محسوب نمی‌شود و هیچ قراردادی مابین آن‌ها تصویب نشده و شیائومی فعلا قصد ندارد که گوشی‌های هوشمند خود را رسما در بازارهای ایالا متحده عرضه کند. بنابراین ظاهرا کمپانی یو اس موبایل قصد دارد که محصولات برند شیائومی را از طریق واسطه‌های خاص یا فروشندگان سوم شخص خریداری کرده و سپس در بازارهای ایالات متحده عرضه کند. بنابراین برخلاف برنامه‌ریزی‌های شرکت چینی هوآوی، کمپانی شیائومی فعلا قصد ندارد که محصولاتش را وارد بازار ایالات متحده کند.

با انتشار رسمی این خبر از سوی شیائومی، لیست محصولات این برند از سایت رسمی اپراتور یو اس موبایل حذف شد. البته این امکان وجود دارد که لیست گوشی‌های نامبرده شده مجدد در این سایت پدیدار شود، در این شرایط حتما کمپانی یو اس موبایل با عقد قراردادی خاص با کمپانی‌های واسطه‌ای اقدام به عرضه گوشی‌های شیائومی در بازارهای ایالا متحده خواهد کرد که البته این موضوع هم مستلزم وجود شرایط و قوانین خاصی خواهد بود.

بدون تردید شیائومی در آینده نزدیک به طور رسمی محصولاتش را در بازارهای ایالات متحده نیز عرضه خواهد کرد، اما کاملا مشخص است که در حال حاضر این برند چینی تمایلی به انجام این کار ندارد و قصد دارد که محصولاتی بیشتر، باکیفیت‌تر و برتر را تولید نموده و به تدریج و در زمانی مناسب وارد بازارهای ایالات متحده شود. نظر شما در رابطه با استراتژی عملکردی شیائومی چگونه است؟

منبع: androidheadlines

ارسال نظر