اولین تلویزیون OLED شیائومی معرفی شد

رسانه کلیک - اولین تلویزیون OLED شیائومی از سری تلویزیون‌های Master رونمایی شد. این تلویزیون ۶۵ اینچ و 4K است که با قیمت ۱۸۴۰ دلار به بازار چین عرضه شده است.

اولین تلویزیون OLED شیائومی معرفی شد

این تلویزیون OLED شیائومی از پنل OLED ساخت ال جی برخوردار بوده و رزولوشن 4K را با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز و عمق رنگ ۱۰ بیتی ارائه می‌کند. نمایشگر آن ۹۸/۵ درصد از فضای رنگ DCI-P3 را پوشش می‌دهد و تقریبا تمام قابلیت‌های یک تلویزیون OLED را دارد.

از جمله قابلیت‌های این تلویزیون می‌توان به پشتیبانی از استاندارد HDR، پشتیبانی از آخرین استاندارد HDMI 2.1 و بهره‌مندی از سیستم اسپیکر ۶۵ واتی ۵ کاناله دالبی اتموس اشاره کرد.

این تلویزیون از قابلیت‌هایی مانند نرخ تازه‌سازی متغیر، تکنیک فشرده‌سازی ویدیو Motion Compensation و زمان پاسخ‌دهی یک میلی ثانیه برخوردار است؛ به همین دلیل برای گیمینگ گزینه مناسبی خواهد بود. شیائومی می‌گوید این تلویزیون «برای نسل بعد کنسول‌های بازی متولد شده است.» این محصول همچنین حاشیه باریک و طراحی مدرنی دارد و به کمک قابلیت Ambient Lighting محتوا را با نور محیط تطبیق می‌دهد.

تلویزیون OLED شیائومی در حال حاضر در چین با قیمت تقریبی ۱۸۴۰ دلار به بازار عرضه شده است و اگر به بازار ایالات متحده آمریکا راه یابد، با تلویزیون ۶۵ اینچی جدید Vizio با قیمت ۲ هزار دلار رقابت خواهد کرد. البته اگر این محصول در آمریکا به بازار عرضه شود، احتمالا با قیمت بیشتری فروخته خواهد شد؛ زیرا شیائومی قیمت تمام شده در چین را با فروش محتوا همراه با تلویزیون پایین می‌آورد.

ارسال نظر