طراحی جدید گوشی شیائومی با صفحه نمایش دورتادور و دوربین 108Mp ثبت شد

رسانه کلیک - طراحی جدید گوشی شیائومی با صفحه نمایش دورتادور و دوربین 108Mp در تاریخ 10 جولای در اداره ملی مالکیت معنوی چین CNIP ثبت شده است.

طراحی جدید گوشی شیائومی با صفحه نمایش دورتادور و دوربین 108Mp ثبت شد

شیائومی یکی از شرکت‌های سازنده گوشی‌های تلفن همراه است که در تولیدات سری Mi Mix خود سعی کرده است گوشی‌های هوشمند کم وزن تولید کند. سال گذشته این شرکت از گوشی جدید با نام Mi Mix Alpha رونمایی کرد که صفحه نمایش آن دورتادور گوشی یعنی پشت و جلو آن را گرفته بود. با وجود اینکه این گوشی هنوز به بازار ارائه نشده است اما شیائومی خبر ثبت گوشی جدید با همین ویژگی یعنی صفحه نمایش دورتادور را در اداره ملی مالکیت معنوی چین CNIP ثبت کرده است.

گوشی جدید شیائومی این طراحی ثبت شده جدید توسط شرکت شیائومی در تاریخ 19 ژانویه سال 2020 ثبت شده بود اما مراحل اداری آن و ثبت نهایی تا در تاریخ 10 جولای سال جاری میلادی انجام شده است.

بر اساس مدارک و شواهد ثبت شده موجود این گوشی هوشمند دارای صفحه نمایش دورتادور اما در قسمت بالایی پشت گوشی یک دوربین 108 مگاپیکسلی تعبیه شده است. شرکت شیائومی این دوربین را با نام AI Super Camera معرفی کرده است. در حال حاضر دو رنگ و طراحی برای این گوشی در نظر گرفته است. یکی گوشی با بدنه مشکی و دیگری با بدنه شفاف که تمامی محتوای داخلی گوشی از درون آن کاملاً مشخص ست. به نظر می‌رسد برای گوشی با طراحی دوم از موادی که بدنه گوشی Mi 8 و Mi 9 از آن‌ها ساخته شده است، استفاده شود.

در این گوشی‌ها فقط یک دکمه فیزیکی آن هم فقط برای خاموش و روشن کردن گوشی تعبیه شده است. میکروفون ثانویه گوشی در قسمت بالای آن و اسپیکر، میکروفون اصلی و ورودی USB Type-c در پایین گوشی تعبیه شده است.

بر اساس آنچه تاکنون در خصوص این گوشی منتشر شده است این گوشی قرار است از شبکه 5G پشتیبانی کند اما در خصوص چیپ ست شبکه که در آن تعبیه شده است اطلاعی در دست نیست. هرچند در توضیحات مربوط به نسخه شفاف این گوشی از مودم 5G IVY 650 نام برده شده است که هنوز مشخص نیست آیا واقعیت دارد یا نه. همچنین از دوربین این گوشی با عنوان AI SUPER CAMERA یاد شده است که یک دوربین 108 مگاپیکسلی با لنز f/2.0-5.0 و کارت گرافیک AI GPU دارد. هنوز جزییات دیگری در خصوص این گوشی جدید منتشر نشده است.

همچنین هنوز نمی‌توان گفت آیا این گوشی قرار است یک گوشی سبک باشد یا نه.

ارسال نظر