شیائموی تولید تراشه های اختصاصی خود را آغاز کرد

سال 2015 میلادی در صنعت موبایل در واقع سال پیشرفت برندهای چینی فعال در این زمینه بوده است. در سال 2015 هوآوی توانست خود را به عنوان سومین کمپانی بزرگ تولید و عرضه کننده‌ی گوشی در دنیا معرفی کند و پس از سامسونگ و اپل جایگاه سوم برترین‌های سال 2015 را به خود اختصاص دهد. بنابراین این شرکت چینی که بسیاری از افراد تا چند سال پیش عقیده داشتند که محصولاتش کیفیت لازم را ندارند، هم اکنون سومین برند بزرگ دنیا در صعنت موبایل محسوب می‌شود.

شیائموی تولید تراشه های اختصاصی خود را آغاز کرد

در سال 2015 هوآوی توانست خود را به عنوان سومین کمپانی بزرگ تولید و عرضه کننده‌ی گوشی در دنیا معرفی کند و پس از سامسونگ و اپل جایگاه سوم برترین‌های سال 2015 را به خود اختصاص دهد. بنابراین این شرکت چینی که بسیاری از افراد تا چند سال پیش عقیده داشتند که محصولاتش کیفیت لازم را ندارند، هم اکنون سومین برند بزرگ دنیا در صعنت موبایل محسوب می‌شود.

در سمت مقابل پیشرفت‌های کمپانی‌های چینی دیگری همچون میزو و شیائومی هم بسیار جالب توجه بوده است. اما عملکرد شرکت‌های بزرگی همچون سونی، اچ‌تی‌سی، ال‌جی، مایکروسافت و ... در سال 2015 به هیچ وجه رضایت‌بخش نبوده است. اما یکی از عمده‌ترین دلایلی که سه کمپانی اپل، سامسونگ و هوآوی را نسبت به سایر شرکت‌هی فعال در صنعت موبایل متمایز کرده و عاملی کاملا محسوس برای افزایش درآمد این شرکت‌ها بوده مربوط به قابلیت طراحی و تولید سیستم روی چیپ‌های (SoC) اختصاصی برای محصولاتشان است. اپل سری تراشه‌های اختصاصی A را در آیفون‌هایش به کار می‌گیرد و سامسونگ هم همواره از سیستم روی چیپ‌های سری اگزینوس خود استفاده کرده و هوآوی هم تراشه‌های سری کرین خود را تولید می‌کند.

تولید و استفاده از سیستم روی چیپ‌های داخلی و اختصاصی تاثیر به سزایی در افزایش بازده دستگاه و همچنین کاهش هزینه‌های تولید آن دارد. به عنوان مثال هنگامی که سامسونگ تراشه اگزینوس 8890 را برای گوشی هوشمند گلکسی اس 7 خود طراحی می‌کند، عملکرد آن را به بهترین شکل ممکن برای این گوشی بهینه‌سازی خواهد کرد و نهایتا این موضوع میزان قدرت عملکرد و بازده گوشی گلکسی اس 7 را به طرز شایان ملاحظعه‌ای افزایش می‌دهد. همچنین این امر سبب می‌شود که میزان هزینه‌های تولید این گوشی کاهش یافته و با کمتر شدن وابستگی سامسونگ به سایر شرکت‌ها، میزان درآمده و سود خالص حاصل از فروش هر یک از گوشی‌های آن افزایش یابد.

1

اما همانطور که اشاره داشتیم، سال 2015 بدون تردید یکی از بهترین سال‌های کاری برای شرکت‌های چینی بوده است. حال به نظر می‌رسد که این کمپانی‌ها برای سال 2016 هم برنامه‌ریزی دقیقی داشته و قصد دارند که روند پیشرفت‌های خود را ترقی بخشند. یکی از شرکت‌های چینی که ظاهرا در این راستا بسیا مصمم است، کمپانی شیائومی محسوب می‌شود. بنا به تازه‌ترین گزارش‌های ارائه شده، ظاهرا شیائومی قصد دارد که طراحی و تولید سیستم روی چیپ‌های اختصاصی خود را آغاز نموده و در آینده‌ی نزدیگ محصولات خود را به تراشه‌های اختصاصی و داخلی خود مجهز کند و بدین ترتیب بتواند پتانسل لازم به منظور رقابت با شرکت‌های بزرگی همچون سامسونگ، اپل و هوآوی را داشته باشد.

خبرهای مربوط به برنامه‌ریزی شیائومی به منظور تولید تراشه‌های اختصاصی از سوی سایت ETK China ارائه شده است. با این وجود هنوز شیائومی به طور رسمی در قبال این موضوع هیچ عکس‌العملی نشان نداده، اما بعید به نظر نمی‌رسد که این شرکت در آینده‌ی نزدیک دست به چنین کاری زده و رسما تولید تراشه‌های اختصاصی خود را آغاز کند. البته این اولین باری که اخباری این چنینی در رابطه با شرکت شیائومی منتشر شده است. در ماه آگوست هم شاید انتشار خبرهای مشابه‌ای بودیم که حاکی از همین موضوع بود. در این بین راه‌اندازی بخش طراحی و تولید تراشه‌های موبایلی اختصاصی به واقع اقدامی بسیار دشوار محسوب می‌شود که که باید با برنامه‌ریزی و دقت فوق‌العاده‌ای انجام گیرد تا نهایتا بتواند نتیجه‌ی مثبتی را به همراه داشته باشد. باید امیدوار باشیم که شیائومی در این زمینه به خوبی عمل کرده و با برنامه‌ریزی دقیقی پیش برود تا خدای نکرده دچار سرنوشتی مشابه با کمپانی ال‌جی و تراشه‌ اختصاصی نوکلون این شرکت نشود. نظر شما در رابطه با این موضوع و احتمال تولید تراشه‌های اختصاصی از سوی شیائومی چگونه است؟

منبع: ubergizmo

ارسال نظر