شیائومی تولید گوشی‌های 4G را تا پایان سال 2020 متوقف خواهد کرد

رسانه کلیک - شیائومی و ردمی از ابتدای سال 2020 هر ماه گوشی‌های هوشمند جدیدی را رونمایی کرده‌اند. بیشتر گوشی‌های جدید آن‌ها در چین دارای فناوری 5G هستند. به گفته مدیرعامل این شرکت، تولید تلفن های هوشمند 4G تا پایان سال جاری متوقف خواهد شد.

شیائومی تولید گوشی‌های 4G را تا پایان سال 2020 متوقف خواهد کرد

این شرکت فناوری چینی پیش از این تحقیقات در مورد فناوری 6G و توسعه اینترنت ماهواره‌ای را آغاز کرده است.

لی جون، بنیانگذار و مدیرعامل شیائومی به تازگی برخی از برنامه‌های آینده شرکت خود را فاش کرده است. به گفته او، فناوری 5G با ارائه قابلیت‌هایی همچون کنفرانس ویدئویی 4K یا 8K، سیستم استریم آنلاین بازی‌، فناوری پرواز خودکار صنایع را متحول می‌کند. بنابراین این شرکت‌ها (شیائومی و ردمی) فقط گوشی‌های هوشمند 5G راه‌اندازی خواهند کرد.

از طرفی شیوع ویروس کرونا زنجیره تامین این شرکت را به شدت تحت تاثیر قرار داد. این موضوع باعث شد تا شیائومی برای افزایش تولید تلفن‌های هوشمند 5G، مبلغ 250 میلیون یوان به کارخانه‌های تولیدکننده قطعات کمک مالی کند. همچنین شیائومی قصد دارد تا تولید گوشی های 4G در چین را تا پایان سال 2020 متوقف کند تا منابع بیشتری را برای تولید دستگاه های 5G صرف کند.

علاوه بر این، سال گذشته مشخص شد که شیائومی بیشتر روی گوشی‌های هوشمند و سیستم هوش مصنوعی اشیا (AIoT) تمرکز خواهد کرد. همچنین، این شرکت با دولت چین برای تولید سیستم‌های هشدار دهنده در برابر بلایای طبیعی و سایر سیستم‌های خدمات عمومی با تکیه بر فناوری 5G همکاری خواهد کرد.

ارسال نظر