Xperia 5 II با صفحه نمایش 6.1 اینچی OLED به بازار عرضه می‌شود

رسانه کلیک - گوشی جدید سونی با نام Xperia 5 II  با صفحه نمایش 6.1 اینچی 120 هرتزی OLED تا تاریخ 4 دسامبر سال 2020 به بازار عرضه می شود.

Xperia 5 II با صفحه نمایش 6.1 اینچی OLED به بازار عرضه می‌شود

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که از تلفن های بزرگ متنفرید، اما عاشق عکاسی ، موسیقی ، فیلم و بازی هستید، Sony Xperia 5 II ممکن است همان چیزی باشد که منتظر آن بوده اید. نکته قابل توجه در این گوشی (برخلاف Xperia 1 II) نرخ به روزرسانی صفحه نمایش 120Hz آن است که این گوشی را به یک گزینه خیلی خوب برای بازی تبدیل می‌کند.

Xperia 5 II با صفحه نمایش 6.1 اینچی OLED خود و وضوح تصویر را به کیفیت 1080p + می رساند (با حفظ نسبت ابعاد 21:9) و از HDR و حالت Creator Mode می‌کند تا فیلم درست همانطور که کارگردان در نظر گرفته شده به نظر برسد. علاوه بر این، این اولین تلفنی است که از ترفند black frame insertion پشتیبانی می کند - این ترفند در تلویزیون‌ها برای کاهش محو شدن حرکت استفاده می‌شود.

این صفحه نمایش همچنین دارای سرعت نمونه برداری لمسی 240Hz و بهینه‌سازی‌های مختلف نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است تا بتواند تا 35 درصد از تاخیر جلوگیری کند.

این گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون 865 (بدون پلاس) است که با 8 گیگابایت RAM همراه می‌شود. این بدان معنی است که عملکردی مشابه پرچمدار 6.5 اینچی سونی خواهد داشت. حتی کمی بهتر ، زیرا CPU اکنون از یک فرمان دهنده بهینه شده استفاده می کند که همزمان هسته های بیشتری را در عین مصرف انرژی کمتری فعال می‌کند.

Xperia 5 II در دو نسخه‌ 128 گیگابایتی و 256 گیگابایتی به بازار عرضه خواهد شد و در صورت نیاز به فضای بیشتر ، از microSD نیز پشتیبانی می‌کند. جالب اینجاست که اکسپریا 5 II در اروپا با پیکربندی دو سیم کارت نیز در دسترس خواهد بود (مدل های قبلی فقط به صورت تک سیم کارت ارائه می شدند). اگر از چیپست S865 تا الان متوجه نشد، این گوشی هوشمند، یک گوشی 5G محسوب می‌شود.

دوربین اساساً بدون تغییر باقی مانده است و سونی همچنان با حذف ماژول 3D Time of Flight تلاش بر سازی دارد. برخی از پیشرفت ها در سمت نرم‌افزار وجود دارد که به Xperia 1 II منتقل می شود. سونی عکسبرداری JPG + RAW را فعال کرده و فیلم های اسلوموشن 4K / 120 فریم در ثانیه هم اکنون با کیفیت HDR تهیه می شوند.

در مورد سخت افزار دوربین - ما سه ماژول 12MP در پشت داریم. دوربین اصلی دارای یک سنسور 1 / 1.7 "با OIS است ، دوربین اصلی و دوربین 16 میلی متری دارای فوکوس خودکار Dual Pixel است. سپس دوربین بزرگنمایی 3× (70 میلی متر) وجود دارد که OIS را برای خود به ارمغان می آورد.

xperia 5 II

هر سه دوربین دارای لنزهای ZEISS با پوشش ضد انعکاس T * هستند. فوکوس خودکار چشم موجود است (هم روی انسان و هم روی حیوانات کار می کند) و تلفن می تواند در هر ثانیه 20 عکس با AE / AF مداوم بگیرد.

Xperia 5 II با وجود قد و قامت کوچکتر اما همان ظرفیت باتری 4000 میلی آمپر ساعت گوشی بزرگ‌تر سونی را دارد. با خرید این گوشی شما یک شارژر قدرتمند USB 18W در جعبه دریافت خواهید کرد ، اما می توانید از شارژر قدرتمندتری برای شارژ حداکثر تا 21 وات استفاده کنید. هرچند حتی با شارژر 18W ان نیز می‌توانید در 30 دقیقه گوشی خود را تا 50% شارژ کنید.

سونی برای کاهش تخریب باتری دو ویژگی واقعا جالب را به این گوشی اضافه کرده است. Battery Care به شما امکان می دهد منحنی شارژ آهسته تری را انتخاب کنید و اکنون می توانید حداکثر شارژ را تا 90٪ محدود کنید.

کنترل کننده توان H. S (دفع‌کننده حرارت) در حین بازی، از طریق مسیری که مستقیم به خود شارژر متصل است تغذیه می‌کند که با این روش، از تولید حرارت اضافه به واسطه عبور جریان از باتری جلوگیری می‌کند. در حالی که در سایر گوشی‌ها، حرارت تولید شده حین بازی دوبرابر این مقدار است از آنجا که تراشه و باتری هردو حرارت تولید می‌کنند.

این تلفن تمام ویژگی های مورد علاقه کاربران از Xperia 1 II را همراه دارد، از جمله جک هدفون 3.5 میلی متری. شما می توانید با هدفون های سیمی و بی سیم از صدای Hi Res لذت ببرید. همچنین می توانید از بلندگوهای استریوی جلو استفاده کنید. Dolby Atmos و 360 Reality Audio هر دو برای یک تجربه جذاب تر پشتیبانی می شوند. این را می توانید در TIDAL Hi-Fi تجربه کنید زیرا تلفن دارای 3 ماه اشتراک رایگان است.

بدنه گوشی برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب دارای درجه استاندارد IP68 / IPX5 است و قسمت جلو و عقب توسط Gorilla Glass 6 محافظت می شود. و ابعادی در حدود 68 میلی متر عرض و 8 میلی متر ضخامت دارد که آن را جمع و جور تر از بیشتر گوشی های امروزی می‌کند. چهار رنگ برای انتخاب وجود دارد: سیاه ، خاکستری ، آبی و صورتی.

آمریکا فقط نسخه سیاه را دریافت می کند ، سونی اکسپریا 5 II با قیمت 950 دلار در تاریخ 29 سپتامبر 2020 پیش فروش می شود و از 4 دسامبر سال 2020 به بازار عرضه می شود.

افرادی که Xperia 5 II را تا 29 نوامبر پیش سفارش دهند ، یک بسته بازی با ارزش بیش از 400 دلار از جمله هدست بازی ، پاوربانک 10،000 میلی آمپری و 21،600 Call of Duty Mobile Points دریافت خواهند کرد.

در اروپا این گوشی در Q4 با قیمت 900 یورو در رنگ های سیاه ، آبی و خاکستری عرضه می شود.

سونی همچنین دو لوازم جانبی برای تلفن روانه بازار خواهد کرد - یک جلد دارای پایه مستتر و یک پوشش رایج. این تلفن بومی از کنترلرهای DualShock 4 نیز پشتیبانی می کند.

ارسال نظر