تولید تبلت سری اکسپریا در هاله ای از ابهام قرار گرفت

این خبر مطمئنا بسیاری از طرفداران سونی را ناراحت خواهد کرد ولی سرپرست فروش این شرکت در ژاپن گزارش داده است که احتمالا خط تولید سری تبلت های اکسپریا متوقف می شود.

تولید تبلت سری اکسپریا در هاله ای از ابهام قرار گرفت

به گزارش کلیک، ده ها وب سایت و حتی چند فروشگاه آنلاین اینترنتی از همین حالا به این خبر واکنش نشان داده اند. منشاء این حدس و گمانه زنی ها ظاهرا از آن جایی شروع شد که سونی اعلام کرد فروش این تبلت را در ماه مارس متوقف خواهد کرد.

منبع مسئول خبر همچنین اذعان داشته که تولید هرگونه تبلت در آینده وابسته به اتفاقات پیش بینی نشده در آینده است.

علت نگرانی چیست؟

قبل از پرداختن به این موضوع به طور گسترده تر، ابتدا شرایط بازار ژاپن را در نظر می گیریم، چرا که این بازار تا حدودی ضربه های شدیدی به محصولات اندرویدی سونی زده است. بر خلاف بازارهای خارج از آسیا و همچنین در اروپا، بسیاری از گوشی های هوشمند رده پایین و متوسط سونی که در بازار ژاپن به فروش نمی رسید در این بازارها به فروش قابل قبولی دست می یافتند.

2-20

شاید این خبر حتی بیشتر به این خاطر قوت گرفته است که تبلت Sony Xperia Z3 Compact فقط به عنوان یک دستگاه وای فای در ژاپن منتشر شده است. با این حال، تبلت سونی Z3 با قیمت بالای 450 دلار همچنان در حال فروش خوبی است. البته مدل های بالاتر حتی گران تر از این قیمت به فروش می رسند که این امر برند تجاری Xperia را در رقابت مستقیم با آیپد قرار می دهد.

البته اپل به خودی خود در سال های اخیر در فضای تلفن همراه فروش بهتری نسبت به سونی در بازار ژاپن و دیگر بازارهای مطرح در سطح جهان داشته است.

12-4

در آینده چه اتفاقی می افتد؟

شرکت سونی در کمال تعجب سال پیش تبلت Z5 را عرضه نکرد و این با توجه به آن است که همیشه بعد از عرضه یکی از سری های گوشی های هوشمند سونی (منظور سری Z)، تبلت همان سری هم معرفی و عرضه می شود. مثلاً چند ماه بعد از عرضه سری Z4 تبلت آن هم منتشر شد اما شاید این بار تصمیم سونی عوض شده و تلبتی دیگری را در نظر دارند و یا شاید هم اصلا تبلت دیگری در کار نباشد و سونی واقعا بخواهد خود را از بازار تولید تبلت کنار بکشد. البته پاییز 2015 زمان مناسبی برای انتشار تبلت بعدی سونی بود که این اتفاق نیافتاد.

نتیجه گیری

3-13

اگر سونی به طور رسمی از بازار تبلت کناره گیری کند، در واقع یک نام بزرگ تجاری را از عرصه رقابت خارج کرده است. این امر نه تنها بسیاری از کاربران را که طرفدار تبلت های این شرکت بودند ناراحت می کند، بلکه بازار رقابت را برای دیگر شرکت ها فراهم می کند و به نوعی فروش آن ها را تضمین می دهد.

شما چه فکر می کنید؟ آیا سونی خط تولید تبلت های خود را متوقف خواهد کرد؟ یا آیا آن قدر طرفدار وفاداری هستید که عمیقا از این بابت ناراحت شوید؟

منبع: androidauthority

ارسال نظر