آغاز عرضه اکسپریا زد 5 و اکسپریا زد 5 کامپکت بدون اسکنر اثر انگشت کاربر در ایالات متحده

همانطور که قبلا هم سونی قول داده بود، عرضه رسمی دو گوشی هوشمند اکسپریا زد 5 و اکسپریا زد 5 کامپکت این شرکت ژاپنی در بازارهای ایالات متحده آغاز شد.

آغاز عرضه اکسپریا زد 5 و اکسپریا زد 5 کامپکت بدون اسکنر اثر انگشت کاربر در ایالات متحده

به گزارش کلیک، خرید دو گوشی نامبرده شده هم اکنون از طریق فروشگاه‌های اینترنتی آمازون (Amazon)، بست بای (BestBuy) و B&H برای کاربران آمریکایی مقدور است. دو گوشی اکسپریا زد 5 و اکسپریا زد 5 کامپکت به ترتیب با قیمت‌های 599 دلار و 499 دلاری در این سایت‌ها آماده فروش هستند.

هر دو گوشی هوشمند اکسپریا زد 5 و اکسپریا زد 5 کامپکت از سیستم روی چیپ (SoC) اسنپدراگون 810 کوالکام، حافظه داخلی 32 گیگابایتی و سنسور دوربین اصلی 23 مگاپیکسلی بهره می‌برند. در واقع تنها تفاوت اصلی مابین این دو گوشی مربوط به صفحه نمایش آن‌هاست. نمایشگر اکسپریا زد 5 سونی 5.2 اینچی بوده و نمایشگر نسخه کامپکت آن 4.6 اینچی است. همچنین رم نسخه اصلی این گوشی ظرفیت 3 گیگابایتی را به همراه دارد، اما نسخه کامپکت این محصول از رمی 2 گیگابایتی بهره‌مند است.

متاسفانه نسخه‌هایی از این دو گوشی که در بازارهای ایالات متحده عرضه می‌شوند به اسکنر اثر انگشت کاربر مجهز نخواهند بود. با توجه به اینکه سیستم عامل پیش فرض این دو محصول اندروید 5.1 آب نبات چوبی است، بدون تردید عدم وجود اسکنر اثر انگشت در آن‌ها چندان تاثیر به سزایی در عملکرد دستگاه نخواهد داشت. اما چنانچه به روز رسانی اندروید 6.0 مارشمالو برای این گوشی ارائه شود، کاربران آن قادر به استفاده از قابلیت احراز هویت اختصاصی مبتنی بر اندروید مارشمالو نخواهند بود.

بنابراین همانطور که اشاره داشتیم عرضه دو گوشی هوشمند اکسپریا زد 5 و اکسپریا زد 5 کامپکت سونی در ایالات متحده آغاز شده، اما متاسفانه هیچ یک از این دو محصول از اسکنر اثر انگشت کاربر بهره‌مند نیستند.

منبع: engadget

ارسال نظر