معاون امنیتی جدید یاهو از میلیاردها حساب کاربری محافظت می‌کند

Bob Lord، معاون امنیتی جدید یاهو، رهبری تیمی را به عهده می‌گیرد که نام پارانوئیدها را بر خود نهاده‌اند. وی همانند دیگر مدیران امنیتی وظیفه سنگینی بر عهده دارد.Robert Lord شنل نپوشیده و یا در یک باند مخفی کار نمی‌کند. اما او رهبری تیمی از متخصصین امنیت سایبری را بر عهده دارد که خودشان را «پارانوئیدها» نامیده و در دفتر مرکزی Yahoo مشغول به کارند. مأموریت وی محافظت افراد از برخی از بدترین چیزهایموجود بر روی اینترنت است.

معاون امنیتی جدید یاهو از میلیاردها حساب کاربری محافظت می‌کند

Robert Lord شنل نپوشیده و یا در یک باند مخفی کار نمی‌کند. اما او رهبری تیمی از متخصصین امنیت سایبری را بر عهده دارد که خودشان را «پارانوئیدها» نامیده و در دفتر مرکزی Yahoo مشغول به کارند. مأموریت وی محافظت افراد از برخی از بدترین چیزهایموجود بر روی اینترنت است.

وی که پیش از این معاون امنیتی Twitter بود، این ماه به سمت معاونت امنیتی Yahoo برگزیده شده و می‌گوید امروزه مردم نسبت به امنیت وب آگاه‌تر شده‌اند، اما هنوز هم محافظت میلیاردها حساب کاربری از حملات مداوم کاری بس دشوار است. او و تیمش باید در مقابل خیل انبوهی از هکرها و مهاجمین سایبری مقاومت کنند.

اینکه آنها کاری کنند که افراد بر روی ایمیل‌های تقلبی کمتری کلیک کرده و یا آنان را در مقابل ویروس‌های شناخته‌شده محافظت کنند، تنها بخش کوچکی از کار هر روزه پارانوئیدهاست. به قول وی: «اگر همین مسائل کافی بود ما اینجا نبودیم.»

پارانوئیدها به عنوان بخشی از کارشان سعی می‌کنند به داخل سیستم‌های خودشان نفوذ کرده و به دنبال نقاط ضعف بگردند. اهمیت بالای شرکت به بازخورد پارانوئیدها چیزی است که شغل Lord را ترسیم می‌کنند. وی در بخشی از صحبت‌هایش می‌گوید: «این کار همیشه از سوی عموم مورد استقبال قرار نمی‌گیرد».

SOAr_d6r_400x400 امروزه هر شرکت بزرگ تکنولوژی معمولا یک یا دو معاون امنیتی را به خدمت می‌گیرد و بسیاری از آنها همانند پارانوئیدها از پروتکل‌های یکسانی تبعیت می‌کنند.خود Lord در سال‌های بین 2012 تا 2014 پیش از اینکه به شرکت امنیت سایبری Rapid7 برود، دپارتمان امنیتی Twitter را تأسیس کرد. حال وی رهبری دپارتمان امنیتی شرکتی را بر عهده دارد که در شش ماه اخیر دو مدیر امنیتی آنجا را ترک کرده‌اند. هر دوی این مدیران که وظیفه معاون امنیت اطلاعات Yahoo را بر عهده داشتند در Facebook و Apple مسئولیت مشابهی را عهده‌دار شدند.

Lord همچنین با دولت ایالات متحده در زمینه ردگیری جرائم سایبری و تروریست‌ها همکاری داشته و همانند همه شرکت‌های فناوری‌محور درخواست‌هایی مبنی بر اطلاعات کاربران را دریافت می‌کند. اولویت اول وی در این تعاملات کاربران Yahoo هستند.

وی می‌افزاید: «Yahoo به دقت این درخواست‌ها را بررسی کرده و با دقت فراوان داده‌های موردنیاز برای افشا را جداسازی می‌کند.» وی همچنین اعلام می‌دارد که شرکت به اندازه کافی کاربران را درباره مقررات دولتی و نظارتی و درخواست آژانس‌های اطلاعاتی در خصوص افشای اطلاعات آگاه می‌سازد.

وی همچنین یکی از مدیران کلیدی Yahoo در مذاکره با مسئولین دولتی است. آنها باید مشخص کنند که آیا Yahoo می‌بایست روشی را برای دولت آمریکا ارائه دهد که داده‌های رمزگذاری‌شده یا محافظت‌شده به عنوان بخشی از این تحقیقات به آژانس‌های اطلاعاتی تحویل شود یا خیر. Lord نیز به مانند بسیاری ار مدیران Silicon Valley احساس چندان خوبی نسبت به این موضوع ندارد.

وی اظهار می‌دارد که: «دولت‌ها در سرتاسر دنیا مسئولیت محافظت از شهروندانشان را دارند. اما ما در خصوص ایجاد راه‌های نفوذ و اصطلاحا Backdoor توسط آژانس‌های اطلاعاتی به شدت مخالفت خواهیم کرد.»

ارسال نظر