آیا یاهو به تاریخ خواهد پیوست؟!

پس از تلاش های فراوان در جهت متقاعد کردن مردم برای بازگشت به پست الکترونیکی یاهو و موتور جستجوی آن، حالا این شرکت در نظر دارد با قرار دادن یک موقعیت شفاف، کسب و کار اصلی خود را به چرخش درآورد.به گزارش کلیک، یک دهه از دوره ­ی اوج یاهو به عنوان پیشگام اینترنت می گذرد. با این وجود، یاهو پس از این که نتوانست ارزشمندی خود و خدمات خود را ثابت کند، کسب و کار اصلی خود را خواهد چرخاند.

آیا یاهو به تاریخ خواهد پیوست؟!

به گزارش کلیک، یک دهه از دوره ­ی اوج یاهو به عنوان پیشگام اینترنت می گذرد. با این وجود، یاهو پس از این که نتوانست ارزشمندی خود و خدمات خود را ثابت کند، کسب و کار اصلی خود را خواهد چرخاند.

یاهو روز چهارشنبه اعلام کرد برنامه های خود را برای خارج کردن سهام 30 میلیارد دلاری خود از غول تجارت الکترونیک چینی یعنی علی بابا تنظیم کرده است. در عوض، مسیر شرکت معکوس خواهد شد و برای جدا کردن سهام، به "ساختارهای معامله ­ی جایگزین" روی خواهد آورد.

رئیس شرکت، مینارد وب، در بیانیه­ ای گفت:

"از طریق آشنایی نزدیک ما با شرایط منحصر به فرد یاهو، هیئت مدیره متعهد به دستیابی به اهداف کسب و کار و سود سهامداران است که می تواند با جدا کردن سهام شرکت از علی بابا محقق شود. برای رسیدن به این هدف، ما در حال حاضر به تلاش بر روی طرح چرخش معکوس تمرکز می ­کنیم."

مدیر عامل شرکت، ماریسا مایر، در یک کنفرانس تلفنی گفت:

"هیئت مدیره­ یاهو به اتفاق آرا برای چرخش معکوس رای دادند، اما چون انجام آن یک سال طول می کشد و شامل احزاب خارجی می شود نمی توان آن را بهترین انتخاب دانست."

رئیس امور مالی، گلدمن کن، تلفنی گفت:

"یاهو، تصویب سهامداران، تنظیم کننده های آمریکا، سافت­ بانک سرمایه گذار یاهو و شرکای کسب و کار که تعداد آن­ها بسیار است را نیاز دارد."

گردش کسب و کار وب یاهو ممکن است بیش از هر چیز دیگری اهمیت نمادین داشته باشد. وان مایتی که در سال 1995 توسط دانشجویان دانشگاه استنفورد، جری یانگ و دیوید فیلو، تاسیس شده است یکی از آخرین غول­های مستقل اینترنت اولیه است.

در ماه ژوئن، AOL، که به بسیاری از مردم برای وصل شدن به اینترنت برای اولین بار از طریق خدمات دایل­آپ کمک کرد، توسط ورایزون خریداری شد.

همچنین در حال حاضر تنها خاطرات آن دوران نت اسکیپ، نپستر و بسیاری از خدمات دیگر هستند که به ما آموختند، چگونه آنلاین زندگی کنیم.

این شرکت که یانگ و فیلو تاسیس کردند، می تواند به یک نهاد که بیشتر مورد علاقه­ سرمایه ­گذاران تا کاربران کامپیوتر است، تبدیل شود. البته، می­ توان استدلال کرد که بسیاری از ما تا حد زیادی علاقه به یاهو را مدت­ها پیش از دست داده ­ایم.

هنگامی که مایر، مدیر اجرایی سابق گوگل، در سال 2012 مدیر عامل شرکت شد، وظیفه­ او بهتر کردن شرکت بود. برای انجام این کار، از آنجا که مردم از رایانه ­های شخصی به استفاده از گوشی ­های هوشمند و تبلت ­ها روی آورده ­اند، او در تلاش است تا یاهو را برای دوران تلفن همراه بازسازی کند.

او هر یک از ویژگی ­های تلفن همراه از جمله یاهو ایمیل، آب و هوا، مالی و ورزش را تجدید کرده است. او همچنین تلاش کرده است تا با استخدام شخصیت های شناخته شده مانند کیتی کوریک روزنامه­نگار و کسب حق نمایش طنزهای تلویزیونی، شرکت را به مقصد رسانه برتر برساند.

اما مایر قادر نبوده است هیجان محصولاتی که بسیاری از رقبای سرسخت یاهو ایجاد کرده ­اند، بوجود آورد. یاهو که زمانی یکی از مارک­های قدرتمند در وب بوده است، در جستجو و ایمیل از گوگل، و در رسانه از نت­فلیکس و آمازون پیشی گرفته است.

فیس بوک و حتی پلیرهای جدیدتر مانند اسنپ­چت بیش از برنامه های پیام­رسان یاهوکاربر به دست آورد­ه ­اند. برت سپینگتون، مدیر تحقیقات در پارک همکاران، گفت: یکی از بزرگترین اشتباهات یاهو این بود که در زمینه ­های جدید و نوآورانه، مانند گوگل و آمازون سرمایه­ گذاری نکرده است.

سپینگتون گفت:

"در جهان اینترنت که متنوع و فوق ­العاده غیر قابل پیش بینی است، شما باید انعطاف­ پذیر باشید. یاهو برعکس، کسب و کار خود را بسیار سخت تعریف کرده است. "

یاهو قصد دارد، جزئیات تغییرات استراتژیک برای کسب و کار اصلی خود را در کنفرانس تلفنی سه ماهه­ بعدی خود فاش کند.

وب گفت:

" ما هیچ تصمیمی به فروش شرکت و یا بخشی از آن نداریم. ما بر این باوریم که ارزش­گذاری ما فوق ­العاده کم است، و فکر می ­کنیم بهترین راه برای باز کردن این قفل، جدا کردن دارایی ­های علی بابا از کسب و کارهای عملیاتی ما و همچنین بهتر کردن عملکرد کسب و کار است."

خریداران احتمالی برای کسب و کار اصلی یاهو می­ تواند شامل شرکت­ های سهام خصوصی، شرکت­ های رسانه­ای بزرگ و شرکت­های مخابراتی هستند.

ارسال نظر