قابلیت جلوگیری از نصب برنامه ها در به روزرسانی جدید ویندوز ۱۰

قابلیتی به ویندوز ۱۰ اضافه می شود که با فعال کردن آن، کاربر تعیین می‌کند که تنها اپلیکیشن هایی که از فروشگاه رسمی ویندوز (ویندوز استور) دانلود شده‌اند، قابلیت نصب داشته باشند. مایکروسافت قرار است این قابلیت را به آپدیت Creators ویندوز ۱۰ (Windows 10 Creators) اضافه کند.

قابلیت جلوگیری از نصب برنامه ها در به روزرسانی جدید ویندوز ۱۰

به گزارش کلیک ، مایکروسافت در قابلیت جدیدی که به آپدیت Creators ویندوز ۱۰ (Windows 10 Creators) اضافه خواهد کرد، قصد دارد امکانی را در اختیارتان قرار دهد که از نصب برنامه هایی با منبع غیر رسمی جلوگیری کنید. در آخرین نسخه‌ از پیش‌نمایش اینسایدر ویندوز ۱۰ ، گزینه‌ای اضافه شده است که با فعال کردن آن، کاربر تعیین می‌کند که تنها اپلیکیشن هایی که از فروشگاه رسمی ویندوز (ویندوز استور) دانلود شده‌اند، قابلیت نصب داشته باشند؛ این گزینه به صورت پیش‌فرض بر روی حالت غیر فعال قرار دارد و به تمام برنامه ها از منابع مختلف اجازه‌ی نصب داده می‌شود.

این قابلیت که پیش از این نمونه‌ی مشابه آن را بر روی سیستم عامل مک او اس اپل برای غیر فعال کردن قابلیت نصب برنامه‌های خارج از اپ استور مک دیده بودیم، می‌تواند در محیط‌هایی نظیر ادارات و البته کامپیوترهایی که توسط چندین نفر مانند اعضای یک خانواده استفاده می‌شود، سطح ایمنی را بالا ببرد و از نصب برنامه‌های غیر معتبر و مخرب توسط افراد ناآگاه بر روی سیستم عامل جلوگیری به عمل بیاورد.
چه کسانی مخالف جلوگیری از نصب برنامه ها در ویندوز ۱۰ هستند؟

این نکته را باید گفت که این قابلیت تنها در پیش‌نمایش مخصوص اعضای اینسایدر مایکروسافت به نمایش درآمده و عرضه‌ی عمومی آن هنوز انجام نشده است، اما با این حال، تیم سوئینی (Tim Sweeney)، موسس کمپانی Epic Games، مایکروسافت را در حساب کاربری توییتر خود به باد انتقاد گرفته است و علاوه بر زیر سوال بردن سیاست های فروشگاه نرم افزاری ویندوز در قبال بازی‌های ویدیویی، این اقدام ردموندی‌ها را نیز «بر ضد کاربران» و «ضد رقابتی» خوانده است.

مخالفین نصب برنامه ها در ویندوز 10

به زودی در ویندوز ۱۰ کاربران می توانند از نصب برنامه ها جلوگیری کنند

شایان ذکر است که مایکروسافت در حال تست و آزمایش یک نسخه‌ از سیستم عامل دسکتاپ خود تحت عنوان ویندوز ۱۰ کلاود است که در آن نسخه، جلوی نصب برنامه های دسکتاپ کلاسیک گرفته شده و از کاربر درخواست می‌شود که به فروشگاه رسمی ویندوز استور مراجعه کند. البته کمپانی سازنده هنوز به طور رسمی از این نسخه و قابلیت‌های آن رونمایی به عمل نیاورده است، اما در اسکرین‌شات‌های لو رفته از این نسخه، دیده‌ایم که حداقل از لحاظ ظاهری، تفاوت چندانی میان ورژن کلاود و نسخه‌ی معمولی این سیستم عامل وجود ندارد.

ارسال نظر