امکان نصب افزونه در مرورگر Edge فراهم شد

مرورگر جدید مایکروسافت یعنی Edge ممکن است سریع، جدید و شبیه به کروم باشد ولی تا الان فاقد یک ویژگی بزرگ بود که آن قابلیت نصب افزونه بود. ولی اکنون مایکروسافت تصمیم گرفته تا آن را به مرورگر خود اضافه کند.

امکان نصب افزونه در مرورگر Edge فراهم شد

به گزارش کلیک، این مرورگر جدید حدود شش ماه قبل بدون قابلیت پشتیبانی از نصب افزونه عرضه شد، چرا که مایکروسافت می خواست قبل از اضافه کردن این قابلیت مطمئن شود که همه چیز برای این کار آماده و ایمن است.

در آخرین نسخه آزمایشی ویندوز ۱۰ در گروه اینسایدر (با شماره ساخت ۱۴۲۹۱) سه افزونه آزمایشی با نام های Mouse Gestures، Microsoft Translator و Reddit Enhancement Suite عرضه شده است که می توان آن ها را به صورت دستی دانلود و نصب نمود. با عرضه رسمی افزونه های این مرورگر در پایان سال جاری شما قادرید آن ها را مستقیما از فروشگاه ویندوز (Windows Store) دریافت کنید که شامل افزونه های محبوبی همچون AdBlock، Adblock Plus، LastPass و Evernote نیز خواهد بود.

اگر دوست ندارید تا آن زمان منتظر بمانید و اکنون عضو گروه Insider Preview fast ring مایکروسافت هستید، می توانید این قابلیت را همین الان امتحان کنید.

در زیر آموزش نحوه انجام این کار را برای شما ارائه خواهیم کرد:

۱ . مرورگر Edge را اجرا کرده و سپس در گوشه بالا و سمت راست آن روی دکمه ... کلیک کنید. از منو باز شده گزینه Extensions و سپس Get extensions را انتخاب کنید.

۲-extensions

۲ . با انجام این کار یک صفحه مربوط به منابع توسعه دهندگان در مرورگر پیش فرض شما باز می شود (اگر مرورگر پیش فرض شما Edge نیست، آدرس صفحه باز شده را از مرورگر پیش فرض کپی کرده و در نوار آدرس Edge کپی کنید و کلید enter را بفشارید). سپس روی دکمه Download extensions کلیک کنید تا افزونه های آزمایشی موجود برای دانلود را مشاهده کنید.

۳-extensions-preview

۳ . روی گزینه Download در زیر افزونه مورد نظر برای نصب کلیک کنید و سپس روی Run کلیک کنید.

۵-run

۴ . مجددا روی دکمه ... در مرورگر Edge کلیک کرده و سپس Extensions را انتخاب کنید. سپس Load extension را کلیک کرده و پوشه افزونه ای را که هم اکنون دانلود کردید را بیابید. پوشه را انتخاب کرده و سپس روی Select folder کلیک کنید تا افزونه ان به لیست افزونه ها اضافه شود.

۶-load-extensions

۵ . برای تغییر تنظیمات مربوط به هر افزونه، کافیست روی آن کلیک کنید. در این بخش شما می توانید انتخاب کنید که آیکون افزونه در کنار نوار آدرس به نمایش در بیاید و یا آن افزونه را به طور کامل از مرورگر حذف کنید.

۸-extension

منبع: cnet

ارسال نظر