اطلاعات گوشی های فعال کشور در سامانه استعلام موجود نیست

بسیاری از مخاطبان معتقدند که با ارسال کد IMEI به سامانه ۳۰۰۰۸۸۸۷ اطلاعات گوشی خود را دریافت نمی‌کنند.

اطلاعات گوشی های فعال کشور در سامانه استعلام موجود نیست

به گزارش کلیک، گمرک ایران، در راستای اجرای سیاست‌های کنترل هوشمند ورود کالا به کشور و مبارزه با قاچاق گوشی‌های تلفن همراه و به منظور تسریع و شفاف‌سازی فرایند واردات آن در کنار افزایش دقت در کنترل‌ فرایند تجارت، نسبت به ثبت و دریافت شماره شناسه گوشی‌های وارداتی اقدام کرده است.

از آذر ماه سال گذشته علاوه بر اظهارنامه و لیست عدل‌بندی ارائه شناسه بین‌الملل تجهیزات موبایل (IMEI) توسط تمامی واردکنندگان از طریق سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی الزامی شد.

از ابتدای سال جاری نیز تمامی اطلاعات مربوط به گوشی‌های تلفن همراه و شناسه آن در سامانه مربوطه گمرک ثبت شده و دارندگان یا مصرف کنندگان تلفن‌های همراه می‌توانند از این طریق، نسبت به قاچاق یا غیرقاچاق بودن گوشی‌های خود اطمینان حاصل کنند.

این در حالی است که بسیاری از مخاطبان معتقدند که با ارسال کد IMEI به سامانه ۳۰۰۰۸۸۸۷ اطلاعات گوشی خود را دریافت نمی‌کنند. باید متذکر شد که در حال حاضر این سامانه برای آنکه بتواند به صورت کامل و دقیق اطلاعات تمامی دارندگان گوشی تلفن همراه را پوشش دهد نیازمند ارائه و ثبت اطلاعات گوشی‌های موجود فعال داخل شبکه‌های اپراتوری از طریق سامانه مذکور است که در حال حاضر این اطلاعات وجود ندارد؛ بنابراین در شرایط کنونی صرفا مشخصات و شناسه گوشی‌های وارداتی شش ماه اخیر ثبت شده و اطلاعات آن وجود دارد.

ارسال نظر