هکر نوجوان مجارستانی سیستم پرداخت آنلاین حمل‌ و نقل بوداپست را هک کرد

رسانه کلیک – هکر ۱۸ ساله مجارستانی توانست با فشردن کلید F12 کیبورد، سیستم پرداخت آنلاین حمل‌ونقل بوداپست را هک کند.

هکر نوجوان مجارستانی سیستم پرداخت آنلاین حمل‌ و نقل بوداپست را هک کرد

اداره حمل‌ونقل مجارستان (BKK) حدود سه ماه پیش سیستم پرداخت آنلاین را به سامانه حمل نقل شهری خود اضافه کرد. دلیل اصلی راه‌اندازی سیستم پرداخت اینترنتی شهری، مسابقات بین‌المللی شنا بود که دوره بعدی آن در بوداپست، پایتخت مجارستان برگزار خواهد شد. در ماه اول آزمایش این سیستم اختلالاتی در آن به وجود آمد که پس از تحقیقات مشخص شد که یک نوجوان ۱۸ ساله این وب‌سایت را هک کرده است.

نوجوان ۱۸ ساله در توضیحات خود در رابطه با هک کردن سایت حمل‌ونقل شهری بوداپست به نکته جالبی اشاره‌کرده است. این نوجوان یک هکر حرفه‌ای نبوده و اطلاعات کمی در رابطه با فناوری و برنامه‌نویسی داشته. دلیل اصلی این اشتباه مشکل اساسی بوده که در سامانه پرداخت شهری مجارستان وجود داشته و این نوجوان از یک حفره در سیستم امنیتی این سامانه وارد سیستم کنترل حمل‌ونقل شهری شده است.

این نوجوان تنها با فشردن کلید F12 کیبورد در صفحه اصلی وب‌سایت به سامانه قیمت‌گذاری آنلاین دسترسی پیداکرده است و قیمت گزافی را برای بلیت‌ها تعیین کرده است.

در این میان جنگ رسانه‌ای میان مخالفان و موافقان این سیستم درگرفته است. بسیاری از مقامات از سیستم پرداخت آنلاین حمایت کرده‌اند. درنهایت نوجوان پس از چند ساعت بازجویی آزادشده و بلافاصله در فیس‌بوک خود پستی گذاشت و بابت اشتباه پیش‌آمده عذرخواهی کرد و به این موضوع اشاره کرد که او تازه از دبیرستان فارغ‌التحصیل شده و هیچ قصد و غرض قبلی نداشته است.

پرونده قضایی این هکر هنوز بسته نشده است و هنوز بی‌گناهی او ثابت نشده است. رئیس سازمان حمل‌ونقل بوداپست به بی‌نقص بودن سیستم خود اصرار دارد و بر این باور است که هیچ مشکل امنیتی در این سیستم وجود ندارد و این نوجوان یک هکر حرفه‌ای بوده. او به این موضوع اشاره‌کرده که اگر هکر به کار خود اعتراف کند از او دعوت به همکاری می‌شود.

ارسال نظر