نوجوان ژاپنی ۴۴۴ وب سایت را هک کرد

یک دانش آموز پسر ژاپنی به اتهام بستن وب سایت ۴۴۴ مدرسه دستگیر شد.

نوجوان ژاپنی ۴۴۴ وب سایت را هک کرد

به گزارش کلیک، پسر ۱۶ ساله ژاپنی با هک کردن سرور هیئت آموزش و پرورش اوزاکا حمله سایبری علیه آن راه اندازی کرد و موجب بسته شدن صدها وب سایت مدرسه در سراسر منطقه شد.

این حادثه، که در ماه نوامبر گذشته زمانی که پسر ۱۵ ساله بود رخ داد، اولین حمله سایبری در نوع خود در برابر دولت های محلی در ژاپن محسوب می شد.

پس از تحقیقات پلیس در مورد این حادثه، این پسر به اتهام ارتباط او با این کار دستگیر شد. افسران کامپیوتر و کتاب های او در مورد هک را ضبط کرده اند.

با توجه به گزارش رسانه ها، وی با انگیزه نشان دادن بی کفایتی معلمان خود دست به انجام این کار زده است. بر طبق گزارش راکت نیوز، او به پلیس اعلام کرد: من از نحوه حرف زدن معلمان با ما متنفرم، آنها هرگز به ما اجازه اظهار نظر نمی دهند. بنابراین، فکر کردم باید بی کفایتی آنها را به یادشان بیاورم. به درد سر انداختن آنها حس خوبی به من می دهد. من این کا را چندین بار انجام داده ام.

مجازات برای چنین حوادثی انسداد کسب و کار، حداکثر سه سال حبس یا ۵۰۰ هزار ین جزای نقدی به همراه خواهد داشت، اما انتظار می رود با توجه به سن و سال او تخفیف قائل شوند.

ژاپن اقدامات خود را در برابر دفاع های سایبری در سال های اخیر بالا برده است، گروه هفت وزرای مسئول فناوری اطلاعات و ارتباطات در جلسه ای که در ماه گذشته در جزیره شیکوکو برگزار شد به بحث در مورد این موضوع نشستند.

امنیت سایبری موضوع اصلی بحث وزرا بود، آنها در رابطه با سرکوب جنایتکاران و تروریست ها با بهره وری از مهارت های هک کردن اینترنت، مشتاق به همکاری در سطح بین المللی هستند.

بر اساس گزارش رسانه ها، با توجه به وضع ظاهر بیش از ۱۰۰۰ سازمان ژاپنی در ماه های اخیر، اعم از دفتر نخست وزیر تا نیسان هک شده اند، کمبود کارشناسان ماهر امنیت سایبری موضوعی است که ژاپن با آن مواجه است.

منبع: telegraph

ارسال نظر