کاربران شبکه های اجتماعی بیمه می شوند!

رسانه کلیک - در روزگاری که تمامی اموال افراد تحت پوشش بیمه‌ای قرار گرفته اند، اصلا عجیب نیست که پای شرکت های بیمه به دنیای شبکه های اجتماعی و اتفاقات آن باز شود.

کاربران شبکه های اجتماعی بیمه می شوند!

وقتی سخن از بیمه در حوزه اتفاقات دنیای مجازی به میان می‌آوریم، طبیعی است که این ماجرای بدیع اندکی گنگ به نظر برسد؛ پس بیایید به چند مثال بزرگ توجه کنیم تا بیشتر با این نوع بیمه و ضرورت آن آشنا شویم.

به گزارش بلومبرگ، کورنتی لاو، خواننده راک و هنرپیشه معروف آمریکایی تقریبا ۶ سال درگیر یک دعوای قضایی بوده است. ماجرا از این قرار بود که او در یک پست توئیتری که تنها کمتر از ۱۰ دقیقه قابل مشاهده بود، به وکیل سابقش تهمت زد. لاو در این ماجرا و البته طی یک اتهام دیگر به یکی از طراحان مد و لباس، در نهایت به پرداخت ۷۸۰ هزار دلار محکوم شد.
اگرچه این خواننده که بعد از مرگ همسرش با فروش آلبوم های گروه موسیقی "نیروانا" پول خوبی به جیب زده احتمالاً در پرداخت این مبلغ مشکل خاصی نداشته باشد، اما مردم عادی جامعه به طور حتم برای پرداخت چنین مبلغی به بیمه نیاز خواهند داشت!
لاوری پلووچود، معاون یکی از شرکتهای بیمه آمریکایی در این باره می گوید: «اکنون که گسترش شبکه های اجتماعی در بین مردم هر روز در حال افزایش است و از طرفی انتشار تهمت و افترا در این شبکه ها به سرگرمی بدل شده، اکثر مشتریان این شرکت خواهان یک چتر حمایتی هستند تا در کنار بیمه مسکن و خودرو و مواردی از این قبیل، آبروی آنها نیز ضمانت شود».

وی همچنین اظهار داشت که حدود ۱۰ درصد از مشتریان شرکتش حاضر شده اند مبلغ قابل ملاحظه ای برای برخورداری از این نوع خدمات پرداخت کنند.

موضوع بیمه در شبکه های اجتماعی چندی است که در بین کسب و کارهای اینترنتی و شرکتها پرطرفدار شده و حتی جالب است که بدانید طبق مقاله ای که مؤسسه اطلاعات بیمه آمریکا منتشر کرده، حدود یک سوم از شرکتها در سال ۲۰۱۱ خود را در برابر خطرات اینترنتی و دروغ و تهمتی که ممکن است در شبکه های اجتماعی علیه شان منتشر شود، بیمه کرده بودند!

دارن اوود به عنوان یکی از وکلای مطرح آمریکایی، هزینه وکالت برای دعاوی اینترنتی در آمریکا را از ۱۰ تا ۲۰ هزار دلار اعلام کرده و در صورت کشیده شدن پرونده به هیئت منصفه، این رقم حتی به صدها هزار دلار نیز می‌رسد که افراد عادی جامعه قطعاً از پرداخت آن ناتوان‌اند؛ با این اوصاف منطقی به نظر می‌رسد که قانون بیمه تغییر کند و بیمه شبکه های اجتماعی نیز به آن اضافه شود.

ارسال نظر