با یوتیوب فیلم های ۳۶۰ درجه ببینید

هم اکنون شما قادرید با یوتیوب فیلم های زنده ۳۶۰ درجه مشاهده کنید.

با یوتیوب فیلم های ۳۶۰ درجه ببینید

به گزارش کلیک، همچنین این سرویس جدید یوتیوب امکان پشتیبانی از صوت های مخصوص فیلم های ۳۶۰ درجه را نیز داراست. البته در حال حاضر گوگل این ویژگی را فقط بر روی فیلم های ۳۶۰ درجه درخواستی قرار می دهد و زنده نخواهد بود. اگر با این ویژگی آشنا نیستید، به طور کلی می توان گفت که صدا هایی که با این سیستم پخش می شوند به گونه ای احساس می شوند که گویا شما آن را از موقعیت و منبع طبیعی شان شنیده اید. برای مثال صدا هایی که منبع آن ها در سمت جلویی شما قرار دارد را از همان جا می شنوید و برای صداهای کناری و پشتی شما نیز این مورد صدق می کند.

YouTube-live-360-video-vr-jazz

گوگل این فناوری را در Coachella معرفی می کند; جایی که کنسرت های منتخب به صورت ۳۶۰ درجه استریم می شوند.

همچنین یک LiveAPI نیز برای توسعه دهندگان وجود دارند که آن ها با استفاده از آن قادرند قابلیت پخش زنده فیلم های ۳۶۰ درجه را به سرویس ها یا اپلیکیشن هایشان بیفزایند. البته گوگل این Live API را فقط در اختیار تولید کنندگان سخت افزاری که دوربین های ۳۶۰ درجه تولید می کنند قرار می دهد و می گوید که با برنامه های VideoStitch، Two Big Ears، ALLie، Vahana VR و Orah 4i در حال کار است تا این قابلیت را به آن ها اضافه کند.

نکته قابل توجه در مورد این قابلیت جدید این است که پخش زنده ۳۶۰ درجه این سیستم به صورت واقعیت مجازی نیست، اگر چه بسیاری از فناوری ها به کار گرفته شده در آن بسیار به واقعیت مجازی شبیه است.

منبع: thenextweb

ارسال نظر