یوتیوب را HDR تماشا کنید

شرکت یوتیوب یکی از بزرگترین سایت های پخش ویدئو،  در آینده ای نه چندان دور قابلیت "HDR" را به گزینه های پخش ویدئو اضافه خواهد کرد.

یوتیوب را HDR تماشا کنید

مدیر امور تجاری و بازرگانی شرکت یوتیوب در جریان کنفرانس خبری این شرکت در CES2016 اعلام کرد: قابلیت پخش HDR، طی چند ماه آینده به یوتیوب اضافه خواهد شد. که این شرکت پخش آنلاین را به زمره شرکت های آشنا با این فناوری، همچون "Netflix" و "Amazon" خواهد افزود. اما مسئله ای که حائز اهمیت است، این است که کاربران نیز باید سیستم هایی با قابلیت پخش HDR را در اختیار داشته باشند تا بتوانند این امکان جدید یوتیوب را تجربه کنند.

بسیاری ازخوانندگان کلیک با اصطلاح HDR آشنا هستند، کیفیتی فوق العاده که تصاویر را با رنج نور بیشتری ارائه می دهد. دوربین ها و حتی چشم ها نمی توانند نورانی ترین و تاریک ترین نقاط یک صحنه را همزمان با هم ببیند. هر چند دوربین ها بر اساس مدل در این زمینه تفاوت دارند. اما HDR این تفکیک را برای کاربران با کیفیت تر و ساده کرده است.

باید دید اضافه شدن این قابلیت در آینده چه تاثیری بر روند پیشرفت یوتیوب خواهد داشت، اگر چه همچنان نبود همگانی امکانات سخت افزاری معضلی بر راه این تصمیم خواهد بود.

ارسال نظر