یوشیدا از قیمت بازی های PS2 بر روی PS4 دفاع می کند

به تازگی بحث جدیدی در فضای مجازی مشاهده می شود که موضوع این بحث، گران بودن بازی های پلی استیشن 2 بر روی پلی استیشن 4 است! رئیس کل استودیوی سرگرمی سونی، آقای یوشیدا، به تازگی علت گران بودن قیمت این بازی ها را اعلام کرد.

یوشیدا از قیمت بازی های PS2 بر روی PS4 دفاع می کند

به گزارش کلیک ، ایشان ادعا می کند که بازی های کنسول پلی استیشن 2 بر روی کنسول پلی استیشن 4 به کمک شبیه ساز ها بازسازی می شوند که انجام این کار نیاز به هزینه زیادی دارد. ایشان این علت را دلیل اصلی گران بودن این عناوین می داند. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

آقای شوهی یوشیدا، رئیس بخش سرگرمی کمپانی سونی، از گران قیمت بودن بازی های کنسول PS2 بر روی کنسول نسل هشتم سونی دفاع کرد. وی اعلام کرد که هزینه تولید بازی های کنسول PlayStation 2 بر روی کنسول PlayStation 4 به کمک شبیه ساز ها نزدیک 10 الی 15 دلار است. ایشان ادعا می کند که به خاطر گران بودن این شبیه ساز، به تناسب این عناوین گران هستند و کمپانی سونی مجبور است که این بازی ها را با قیمت نسبتا زیادی در اختیار گیمران قرار دهد.

شوهی یوشیدا به تازگی در جدیدترین پادکست پلی استیشن اعلام کرد که فناوری و شبیه سازی بازی های قدیمی کنسول پلی استیشن 2 بر روی کنسول پلی استیشن 4 که با کیفیت و رزولوشن 1080p و فریم ریت 60 فریم بر ثانیه اجرا می شوند و قابلیت هایی مانند تروفی ها و اشتراک گذاری را برای گیمرها تهیه می کند، ارزان نیست! علاوه بر تمامی این ها، صدور مجوز (لایسنس) هزینه خاص خودش را دارد و این هزینه ها دست به دست هم می دهند و قیمت این بازی های کلاسیک قدیمی را بالا می برند.

ایشان در آخرین پادکست منتشر شده، در رابطه با گران قیمت بودن بازی های PlayStation 2 بر روی PlayStation 4 گفت:

"می دانیم که برخی از گیمرها و کاربران به تروفی ها اهمیت می دهند. به همین منظور ما در بازی های قدیمی و کلاسک کنسول پلی استیشن 2، تروفی ها را اضافه کردیم تا در کنسول پلی استیشن 4 نیز تروفی دریافت کنید! در واقع ما تروفی های قدیمی را نیز برای شما مهیا کرده ایم. تضمین کیفیت کار، صدور مجوز و خیلی چیزهای دیگر باعث می شوند که زمان بسیاری از کارمندان کمپانی سونی را بگیرد. پس این کار برای کمپانی سونی هزینه زیادی را به همراه دارد. به همین خاطر ما قیمت بازی های PS2 روی PS4 را افزایش دادیم."

شوهی یوشیدا در ادامه صحبت های خود اضافه کرد که فناوری شبیه سازی بازی های کنسول PlayStation 2 به کنسول PlayStation 4 قادر نیست که بازی های قدیمی و کلاسیک را از نظر گرافیک مشابه گرافیک بازی های نسل هشتم کنسول پلی استیشن 4 بکند! به همین خاطر بازی های قدیمی و کلاسیک را نمی توان با کیفیت نسل هشتم بازی کنید. البته این به این منظور نیست که گرافیک بازی بسیار پایین است! پیشرفت گرافیک و کیفیت بازی ها به قدری خوب است که گیمرها و کاربران به راحتی می توانند 20 الی 40 ساعت از وقت خودشان را صرف تجربه یک بازی نقش افرینی کنند و در این مدت زمان هیچ گاه احساس خستگی نخواهند کرد.

البته نگران افزایش قیمت ها نباشید! ممکن است در طول زمان قیمت های بازی های کنسول پلی استیشن 2 بر روی کنسول پلی استیشن 4 کاهش یابند، اما متاسفانه این خبر هنوز به صورت رسمی توسط کمپانی سونی تایید نشده است. اگر شما یکی از کاربران شبکه بزرگ پلی استیشن پلاس هستید، می توانید بازی قدیمی PaRappa the Rapper 2 را با قیمت 7.5 دلار خریداری کنید! در غیر این صورت برای تجربه این بازی بر روی کنسول پلی استیشن 4، باید 10 دلار پرداخت کنید لازم به ذکر است که بازی PaRappa the Rapper 2 این هفته به شبکه پلی استیشن اضافه شد.

پس از اضافه شدن بازی PaRappa the Rapper 2 به شبکه بزرک پلی استیشن، کمپانی سونی به صورت رسمی اعلام کرد که بازی The King of Fighters 2000 بزودی توسط فناوری شبیه سازی برای کنسول پلی استیشن 4 منتشر خواهد شد. همچنین شایعه های زیادی در سراسر فضای مجازی مبنی بر عرضه بازی محبوب و خاطره انگیز Max Payne برای کنسول پلی استیشن 4، به گوش می رسد اما متاسفانه این خبر به صورت رسمی توسط سونی تایید یا تکذیب نشده است.

در اوایل ماه جاری، آقای Shuhei Yoshida اعلام کرده بود که بخش سرگرمی کمپانی سونی برای عرضه بازی های قدیمی و کلاسیک کنسول پلی استیشن 2 بر روی کنسول PlayStation 4 برنامه های ویژه و منظمی دارد و سونی در این راه به صورت خسته ناپذیر تلاش خواهد کرد. شایان به ذکر است که کمپانی سونی مدتی پیش از کاربران و گیمرهای کنسول پلی استیشن خواسته بود که نظرات و پیشنهادات خودشان را در رابطه با عرضه بازی های قدیمی PS2 بر روی PS4 را با کمپانی سونی در میان بگذارند.

در پایان این خبر، دیدگاه شما در خصوص عرضه بازی های قدیمی PlayStation 2 برای پلی استیشن 4 چیست؟ آیا شما هم یکی از اعتراض کنندگان گران قیمت بودن این عناوین بودید؟ به نظر شما بازی خاطره انگیز مکس پین برای PS4 منتشر خواهد شد؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خودتان را در همین پست به اشتراک بگذارید.

منبع: وبسایت Gamespot

ارسال نظر