نقد و بررسی گوشی قدرتمند ایسوس ZenFone 3 Zoom

کلیک - دستگاه دیگری که ایسوس در طول رویداد مطبوعاتی خود معرفی کرد ZenFone 3 Zoom نام داشت، که یک گوشی هوشمند است که با هدف عکاسی ساخته شده است. این گوشی با سه دوربینی که بر روی بدنه خود دارد، قطعا شایسته نامی می باشد که برای آن انتخاب شده است. از طرفی این دستگاه از دوربین های معمولی هم بسیار زیباتر به شمار می رود. در ادامه قصد داریم این دستگاه را بررسی کنیم.

نقد و بررسی گوشی قدرتمند ایسوس ZenFone 3 Zoom

کلیک - دستگاه دیگری که ایسوس در طول رویداد مطبوعاتی خود معرفی کرد ZenFone 3 Zoom نام داشت، که یک گوشی هوشمند است که با هدف عکاسی ساخته شده است. این گوشی با سه دوربینی که بر روی بدنه خود دارد، قطعا شایسته نامی می باشد که برای آن انتخاب شده است. از طرفی این دستگاه از دوربین های معمولی هم بسیار زیباتر به شمار می رود. در ادامه قصد داریم این دستگاه را بررسی کنیم.

طراحی

گوشی هوشمند ایسوس ZenFone 3 Zoom گوشی هوشمند ایسوس ZenFone 3 Zoom

در دوره ای که در آن فاکتور قالب و شکل گوشی بسیار حیاتی است، ساخت یک گوشی متفاوت و تاثیرگذار بسیار سخت و دشوار می باشد. با این همه، طراحی این گوشی بسیار شبیه به آیفون ۷ پلاس می باشد، اما وقتی که به قسمت های دوربین آن مشاهده می کنیم، درمیابیم که ایسوس تفاوت هایی را هم برای آن در نظر گرفته است.

پنل جلویی دوربین دارای سه دکمه خازنی است، و در قسمت بالایی یک دوربین سلفی و بلندگوی برقراری تماس وجود دارد. حاشیه های کناری هم کمی نازک تر شده است و لبه های گرد و تخت بلند کردن و نگه داشتن ZenFone 3 Zoom را در دست راحت تر کرده اند.

صفحه نمایش

گوشی هوشمند ایسوس ZenFone 3 Zoom گوشی هوشمند ایسوس ZenFone 3 Zoom

ممکن است که صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی full HD AMOLED، گوشی ZenFone 3 Zoom را برای برخی از کاربران در دسته گوشی های میان رده قرار دهد. اما با تراکم پیکسلی ۴۰۴ پیکسل در هر اینچ، مسلما مشاهده تصاویر گرفته شده و تماشای ویدئو لذت بخش خواهد بود.

دوربین

گوشی هوشمند ایسوس ZenFone 3 Zoom گوشی هوشمند ایسوس ZenFone 3 Zoom

مسلما دوربین از ویژگی های اصلی ZenFone 3 زوم است. ایسوس برای دوربین سلفی این گوشی یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی IMX214 سونی با اندازه دریچه دیافراگم f/2.0 در نظر گرفته است. هم چنین ایسوس ادعا می کند که فناوری SuperPixel آن باعث می شود این دوربین نسبت به دستگاه های رقیب دو برابر حساس تر به نور باشد و برای عکاسی در نور کم مناسب گردد.

دوربین اصلی این گوشی بعد جدیدی را به دنیای عکاسی باز کرده است. با فوکوس اتوماتیک به کمک لیزر و هم چنین "پیکسل دوگانه PDAF" (که به این معنی است که از ۱۰۰ درصد پیکسل ها برای فوکوس استفاده شده است)، دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی این گوشی با سنسور IMX362 سونی دارای اندازه دریچه دیافراگم f / 1.7 می باشد و هم چنین دارای فناوری SuperPixel ایسوس است. ایسوس ادعا می کند که این دوربین ۲٫۵ برابر نسبت به نور از آیفون ۷ پلاس حساس تر است.

سپس دوربین زوم وجود دارد. این دوربین یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با فاصله کانونی ۵۹ میلی متر و زوم ۱۲ برابری است. زوم اپتیکال ۲٫۳ برابر است، و قابلیت زوم کردن به صورت کاملا دیجیتالی می باشد. با دستی که نسبتا ثابت باشد، می توانید فاصله های دوری را ببینید، که بسیار قابل توجه است.

رابط کاربری دوربین اجازه هرگونه کنترل دستی را مانند تنظیم سرعت شاتر و تنظیم سفیدی رنگ به کاربران می دهد. هم چنین می توانید به صورت دستی لنزی را که می خواهید از آن استفاده کنید، انتخاب نمایید.

پردازنده، حافظه و باتری

گوشی هوشمند ایسوس ZenFone 3 Zoom گوشی هوشمند ایسوس ZenFone 3 Zoom

گوشی ZenFone 3 Zoom با سه گزینه فضای ذخیره سازی ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی در دسترس کاربران خواهد بود. ۴ گیگابایت رم برای آن در نظر گرفته شده است، و یک شیار هم برای سیم کارت دوم و کارت حافظه microSD در آن وجود دارد.

گرداننده این گوشی هم یک سی پی یو ۲ گیگاهرتز هشت هسته ای کوالکام اسنپ دراگون ۶۲۵ به همراه یک کارت گرافیک آدرنو ۵۰۶ می باشد. در طول بررسی اولیه این گوشی نشانی از مشکل یا هنگ کردن در آن دیده نشد.

برای دستگاهی که تنها ۸ میلی متر ضخامت دارد، ایسوس موفق شده است که یک باتری پنج هزار میلی آمپری را درون آن جای دهد. با وجود یک صفحه نمایش Full-HD و پردازنده ای پر مصرف، ایسوس ادعا می کند که این گوشی می تواند ۴۸ روز را بدون استفاده، ۴٫۵ ساعت را با ضبط ویدیو ۴K، و ۸٫۵ ساعت را گذارن متوالی در شبکه های اجتماعی سپری کند.

قیمت گذاری، تاریخ انتشار، و انتظارات

گوشی هوشمند ایسوس ZenFone 3 Zoom گوشی هوشمند ایسوس ZenFone 3 Zoom

ایسوس هیچ گونه جزئیاتی را در مورد قیمت گذاری این گوشی منتشر نکرده است، اما اعلام کرده که ZenFone 3 Zoom در ماه فوریه برای خرید در دسترس کاربران خواهد بود. این شرکت هم چنین رسما تایید نکرده که این گوشی وارد چه بازارهایی خواهد شد، ولی وب سایت رسمی این شرکت اعلام کرده که ZenFone 3 Zoom در آمریکا در قالب نسخه ای ویژه عرضه خواهد شد.

تاریخ نشان داده که تمام گوشی هایی که اقتباسی از یک مدل محبوب و معروف هستند، هیچ گاه موفق نبوده اند، اما این بدان معنا نیست که ZenFone 3 Zoom هم باید به همین سرگذشت دچار شود. این گوشی تعدادی از نیازهای اساسی بازار مانند دوربین خوب، سخت افزار کارآمد و عمر طولانی باتری را در خود دارد. در واقع این ویژگی ها ممکن است در فروش ZenFone 3 Zoom تاثیر به سزایی بگذارند.

ارسال نظر