موتور الکتریکی زیمنس و ثبت رکورد جهانی

شرکت آلمانی زیمنس که همواره در صنعت تجهیزات برقی دستی بر آتش دارد این بار با طراحی یک موتور الکتریکی برای هواپیماهای سبک، توانسته رکوردهایی را به نام خود ثبت کند. این موتور الکتریکی با وزن بسیار سبک خود که کمتر از ۵۰ کبلوگرم است توانسته نیروی پیشران یک هواپیمای سبک وزن را تامین کند.

موتور الکتریکی زیمنس و ثبت رکورد جهانی

به گزارش کلیک-توان موتور الکتریکی طراحی شده در حدود ۲۶۰کیلووات است که نسبت به مدل های موجود، برتری بارزی دارد. این موتور که بر روی هواپیمای Extra 330LE سوار شده بود هفته گذشته پرواز آزمایشی خود را در فرودگاه دینزلاکن آلمان انجام داد و موفق به ثبت رکوردی جدید شد. ۳۳۰LE از دسته هواپیماهای اکروباتیک تک موتور است. این دسته از هواپیماها معمولا بال هایی دارند که از لحاظ هندسی شکل آنها به بیضی نزدیک تر می شود زیرا بیشترین میزان نیروی برآ در بال های بیضوی رخ می دهد همچنین این نوع پرنده ها باید سبک بودن خود را حفظ کنند تا بتوانند مانورپذیری خوبی داشته باشند و معیار مهم دیگر ROC(Rate Of Clime) یا نرخ صعود آنها می باشد.

siemens electri

محصول شکرت زیمنس توانسته است با عبور از سرعت ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت رکوردی جهانی برای خود ثبت کند درحالی که تا پیش از این دستیابی به این سرعت با نیروی پیشران تولید شده توسط موتور الکتریکی امری دست نیافتنی تصور می شد. همچنین از دیگر رکوردهای جهانی ثبت شده برای این هواپیما دستیابی به ارتفاع ۶۰۰ متر در کمتر ۷۶ ثانیه می باشد که این موضوع اثبات کننده ی توان بالای موتور تولید شده است.

siemens electric

شکرت زیمنس برا گسترش طرح تحقیقاتی خود قصد همکاری با شرکت ایرباس را دارد تا به هدف تولید موتورهای الکتریکی برای هواپیماهای مسافربری منطقه ای دست یابد. این طرح که تا سال ۲۰۲۰ قرار است انجام شود می تواند صنعت هوانوردی را دچار تغییر و تحولی عظیم کند.

اتحادیه اروپا قصد دارد تا سال ۲۰۵۰ میزان CO2 تولیدی را به ۷۵ درصد مقدار فعلی کاهش دهد و این در حالی است که روزانه شاهد افزایش ترافیک هوایی می باشیم این موضوع و مزیت های استفاده از موتورهای های الکتریکی مانند کاهش آلودگی زیست محیطی و همچنین هزینه ی تعمیرات نگهداری پایین سبب می شود که شاهد سرمایه گذاری هرچه بیشتر کمپانی های بزرگ در این حوزه باشیم.

ارسال نظر