ZTE از اولین گوشی جهان با دوربین زیر نمایشگر رونمایی می‌کند

رسانه کلیک - کمپانی ZTE در یک بیانیه رسمی اعلام کرده است که از اولین گوشی هوشمند با دوربین زیر نمایشگر در تاریخ ۱۱ شهریور رونمایی می‌کند. این گوشی زد‌تی‌ای اکسون ۲۰ نام دارد و از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند.

ZTE از اولین گوشی جهان با دوربین زیر نمایشگر رونمایی می‌کند

کمپانی ZTE یکی از شرکت‌های بزرگ چین محسوب می‌شود که نوآوری زیادی در ساخت گوشی‌های هوشمند دارد. این شرکت قبل از سامسونگ و هواوی از اولین گوشی تاشو با ۲ نمایشگر رونمایی کرده بود.

در حال حاضر ZTE اطلاعات کاملی را درباره زدتی‌ای اکسون ۲۰ منتشر نکرده است. شایعات جدیدی منتشر شده‌اند که می‌گویند Visionox این فناوری را در اختیار ZTE قرار می‌دهد. در حقیقت Visionox به عنوان اولین شرکت nv جهان محسوب می‌شود که تکنولوژی دوربین زیر نمایشگر را به صورت انبوه تولید می‌کند.

Visionox نزدیک به دو ماه پیش از تولید انبوه اولین پنل سازگار با دوربین زیر نمایشگر خبر داد. نمایشگر OLED مورد استفاده برای این دوربین ساختار پیکسلی جدیدی دارد و از مواد بسیار شفاف، چیدمان مخصوص پیکسل‌ها و مدار جدید بهره می‌برد. گوشی زد‌تی‌ای اکسون ۲۰ با قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G در تاریخ ۱۱ شهریور معرفی خواهد شد.

در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده تلفن‌همراه محل‌های مختلفی را برای قرار دادن دوربین سلفی در نظر می‌گیرند. برای مثال می‌توانید به حفره درون نمایشگر یا دوربین سلفی پاپ‌اپ توجه کنید. اما با وجود همه این موارد پس از معرفی گوشی جدید ZTE فناوری‌های جدیدی در اختیار سازندگان قرار می‌گیرد.

چند سال است که بسیاری از کمپانی‌ها برای رسیدن به این راه‌حل تلاش می‌کنند. اما موانع زیادی روبه‌روی آن‌ها قرار می‌گیرد. اگر فناوری استفاده‌شده در گوشی زدتی‌ای اکسون ۲۰ عملکرد خوبی داشته باشد، ممکن است از سال آینده میلادی در پرچمدارهای اندرویدی از آن استفاده شود. با گذشت زمان و کاهش قیمت این فناوری، به نظر می‌رسد که گوشی‌های میان‌رده که در حال حاضر حفره درون نمایشگر دارند نیز به آن مجهز شوند و با دوربین سلفی زیر نمایشگر به بازار عرضه شوند.

ارسال نظر