شرکت زد‌تی‌ای هم در پی تولید تراشه‌های اختصاصی خود است

سه کمپانی برتر و برزگ تولید کننده‌ی گوشی‌های هوشمند در سراسر دنیا یعنی سامسونگ، اپل و هوآوی به طراحی سیستم روی چیپ‌های (SoC) اختصاصی خود برای محصولاتشان می‌پردازند.

شرکت زد‌تی‌ای هم در پی تولید تراشه‌های اختصاصی خود است

سری تراشه‌ی A کمپانی اپل، اگزینوس سامسونگ و کرین هوآوی که مطمئنا با آن‌ها آشنایی دارید و یا حداقل نام آن‌ها را شنیده‌اید محصولات اختصاصی این سه شرکت محسوب می‌شوند و عمده‌ترین بخش‌های عملکرد دستگاه‌های هوشمند تولید شده از سوی این کمپانی‌ها رو مورد پردازش قرار می‌دهند.

طراحی و تولید سیستم روی چیپ‌های اختصاصی برای گوشی‌های هوشمند از چند نظر فوق‌العاده حائز اهمیت بوده و نتایج جالب توجه‌ای را به همراه خواهد داشت. اولین موضوع مربوط به کاهش وابستگی شرکت تولید کننده به سایر کمپانی‌های فعال در عرصه‌ی تکنولوزی است. مورد دوم مربوط به کاهش هزینه‌های تولید و جمع‌بندی گوشی هوشمند خواهد بود. یکی دیگر از مواردی هم که با تولید تراشه‌های اختصاصی می‌تواند بهبود یابد، عملکرد نرم افزاری دستگاه در کنار بستر سخت افزاری آن است. در واقع هنگامی که یک کمپانی اجزای سخت افزاری محصولاتش را خودش طراحی و تولید می‌مند به شیوه‌ی بهتری می‌تواند عملکرد آن را در کنار بستر نرم افزاری دستگاه همگام‌سازی کند و نهایت موضوع بهینه‌سازی بهتر و کیفیت عملکرد مطلوب‌تر دستگاه خواهد بود.

به گزارش کلیک ، ظاهرا شرکت زد‌تی‌ای هم قصد دارد که وارد این عرصه شده و فعالیت‌های خود را به منظور طراحی و تولید سیستم روی چیپ‌های اختصاصی برند خود آغاز نماید. البته شرکت زد‌تی‌ای در زمینه‌ی تولید اجزای الکترونیکی نیمه هادی و ارتباطی بسیار فعال است. این شرکت چینی هم اکنون بیش از هشتاد نوع نیمه‌ هادی ارتباطی را تولید می‌کند که معمولا شامل مودم ارتباط وایرلس گوشی، چیپ روتر و ... می‌شود. بنابراین زد‌تی‌ای از این نظر سابقه‌ی فعالیت موفقیت‌آمیزی را در کارنامه‌ی خود دارد و مطمئنا این تجربه به افزایش کارایی سیستم روی چیپ‌های موبایلی آینده‌ی این شرکت کمک بسزایی می‌کند.

آقای یو یی فانگ (Yu Yi-fang) نائب ریئس کمپانی زد‌تی‌ای به تازگی ادعا کرده که تولید سیستم روی چیپ‌های موبابلی با توجه به فعالیت‌های پیشین شرکت زد‌تی‌ای برای این کمپانی چندان امری دشوار محسوب نمی‌شود. ظاهرا این شرکت حتی نسخه‌ی اولیه‌ی نخستین سیستم روی یک چیپ اختصاصی خود را نیز طراحی کرده و هم اکنون به منظور بررسی، آن را در اختیار و وزارت صنایع و فناوری اطلاعات چین (MIIT) قرار داده است. به نظر می‌رسد که کمپانی زد‌تی‌ای با توجه به سوابقی که داشته، بتواند به راحتی تاییده‌ی تولید تراشه‌های اختصاصی خود را اخذ نماید و به زودی در این زمینه فعالیت خود را به طور رسمی و گسترده‌تر آغاز کند. شاید در ابتدا شاهد این باشیم که تراشه‌های اختصاصی شرکت زد‌تی‌دی در محصولات رده پایین و میان رده مورد استفاده قرار بگیرند تا عملکرد آن به شیوه‌ی بهتری مورد بررسی قرار گرفته شود و نهایتا در آینده شاهد طراحی و تولید تراشه‌های قدرتمندی از سوی این شرکت چینی باشیم. به نظر شما کمپانی زد‌تی‌ای تا چه اندازه می‌تواند در زمینه‌ی طراحی و تولید سیستم روی چیپ‌های اختصاصی خویش موفق عمل کند؟

منبع: androidheadlines

ارسال نظر