اینترنت 5G زد تی ای با موفقیت آزمایش شد؛ عرضه تجاری در نیمه دوم سال جاری میلادی

رسانه کلیک - از سال آینده بسیاری از محصولات به شبکه ارتباطی 5G مجهز می شوند. اخیرا اینترنت 5G زد تی ای با موفقیت آزمایش شده است. 

اینترنت 5G زد تی ای با موفقیت آزمایش شد؛ عرضه تجاری در نیمه دوم سال جاری میلادی

شرکت های مختلف به دنبال توسعه و آزمایش شبکه ارتباطی 5G هستند تا بتوانند به عنوان اولین کمپانی این شبکه ارتباطی را در اختیار مشتریان خود قرار دهند. شرکت چینی ZTE یکی از این برندها بوده که گفته می شود در آینده نزدیک تجهیزات مربوط به اینترنت 5G را به بازار عرضه می کند.

این شرکت چینی به تازگی اعلام کرده با موفقیت توانسته شبکه ارتباطی 5G با فرکانس 3.5 گیگاهرتز را در فضای داخلی آزمایش کند. این آزمایش در تاریخ 20 جولای صورت گرفته است.

اطلاعات آزمایش هایی که برای شبکه ارتباطی 5G صورت می پذیرد توسط وزارت صنعت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت چین جمع آوری می شود. بر اساس اطلاعیه ای که در رابطه با اینترنت 5G زد تی ای در حساب کاربری این شرکت در WeChat منتشر شده، فاز سوم آخرین مرحله آزمایشی این شبکه قبل از ورود تجاری آن به بازار است.

شرکت ZTE قصد دارد شبکه ارتباطی 5G خود را به صورت آزمایشی در نیمه دوم سال جاری میلادی عرضه کند. بهره برداری تجاری و اصلی این شبکه ارتباطی در سال آینده میلادی صورت می پذیرد. انتظار می رود در آینده نزدیک تعداد ایستگاه های مربوط به این شبکه ارتباطی در کشور چین به 100 هزار عدد برسد.

تکنولوژی 5G جایگزین شبکه ارتباطی 4G می شود. این شبکه ارتباطی فرصت های جدیدی را در بخش های مختلف صنعت ایجاد می کند. علاوه بر حوزه ارتباطات، این شبکه ارتباطی در صنایع پزشکی، صنعت خودرو و چندین صنعت مختلف دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

تا به امروز شرکت های مختلفی مانند هواوی توانسته اند با موفقیت این شبکه ارتباطی را آزمایش کنند (هواوی اینترنت 5G خود را در ایتالیا آزمایش کرد؛ دستیابی به سرعت نجومی). گفته می شود این شبکه ارتباطی در مقایسه با تکنولوژی 4G تا 100 برابر سرعت بیشتری دارد.

ارسال نظر