شرکت ZTE از فهرست تحریم های آمریکا حذف می شود

پس از قبول دور زدن تحریم ها توسط شرکت zte و پرداخت ۹۰۰ میلیون دلار جریمه، آمریکا قصد دارد نام این شرکت را از لیست تحریم های خود حذف کند. 

شرکت ZTE از فهرست تحریم های آمریکا حذف می شود

به گزارش کلیک، وزارت بازرگانی آمریکا در جدیدترین بیانیه خود اعلام کرد، شرکت تجهیزات مخابراتی زد تی ای چین را از فهرست تحریم های تجاری خود خارج می کند. این اقدام پس از آن صورت می گیرد که این شرکت اعتراف کرده که تحریم ها علیه ایران را نقض کرده و پذیرفته است که حدود ۹۰۰ میلیون دلار جریمه به دولت آمریکا پرداخت نماید.

حذف نام شرکت زد تی ای از فهرست تحریم های تجاری آمریکا به معنای پایان یافتن یک دوره پرتنش برای این شرکت چینی است. این شرکت با محدودیت های تجاری ای مواجه بود که می توانست روابط آن با تامین کنندگان تجهیزات آمریکایی را قطع کند.

ژائو ژیامینگ، مدیر اجرایی شرکت زد تی ای در بیانیه ای اعلام کرد: «ما با اذعان به اشتباهاتی که داشته ایم و بر عهده گرفتن مسئولیت آنها... متعهد شده ایم که زد تی ای به صورت کامل از مقررات (آمریکا) تبعیت کند و یک شرکت سالم و قابل اعتماد باشد.»

سال گذشته، وزارت بازرگانی آمریکا به دلیل نقض تحریم های ایران، محدودیت های صادراتی علیه شرکت زد تی ای به اجرا گذاشت. این محدودیت ها مانع از آن می شد که شرکت های قطعه سازی آمریکایی به شرکت زد تی ای تجهیزات مخابراتی بفروشند.

در طی ۱۲ ماه گذشته، و همزمان با همکاری مقامات شرکت زد تی ای با دولت آمریکا، وزارت بازرگانی این کشور به صورت موقت اجرای این محدودیت های تجاری را تعلیق کرده و اجازه داده بود این شرکت روابط تجاری خود با شرکت های آمریکایی را ادامه دهد.

اوایل ماه جاری میلادی، شرکت زد تی ای با انعقاد مصالحه ای با دولت آمریکا توافق کرد که ۸۹۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار جریمه به واشنگتن پرداخت کند و به نقض تحریم های دولت آمریکا از طریق ارسال فن آوری های ساخت آمریکا به ایران و دروغ گفتن به مقامات تعقیب آمریکایی اعتراف نماید.

ارسال نظر