جدیدترین جزییات عینک واقعیت افزوده فیس بوک

رسانه کلیک – اطلاعات جدیدی درباره عینک واقعیت افزوده فیس‌بوک در رسانه‌ها منتشر شده است که در ادامه به برخی از آن‌ها می‌پردازیم. فناوری مورد استفاده در این عینک مشابه فناوری به کار گرفته شده در برخی از هدست‌های واقعیت مجازی است.

جدیدترین جزییات عینک واقعیت افزوده فیس بوک

مارک زاکربرگ سال گذشته اعلام کرد که فیس‌بوک در حال کار کردن بر روی یک عینک واقعیت افزوده است؛ اما اطلاعات زیادی در مورد آن بیان نکرد؛ اما امسال اعضای گروه تحقیقات پیشرفته Oculus برای ثبت یک گواهی اختراع تقاضا دادند و همین امر موجب شد اطلاعات بیشتری در مورد عینک واقعیت افزوده در اختیار رسانه‌ها قرار بگیرد. ظاهرا در این گواهی حق اختراع اطلاعات مرتبط با صفحه‌نمایشی ثبت شده است که از توانایی هدایت امواج الکترومغناطیسی به طیف نوری برخوردار است و مجهز به یک اسکنر دو بعدی است. این صفحه‌نمایش قادر است محیط فیزیکی واقعی را همراه با عناصر مجازی ایجاد شده توسط کامپیوتر، نمایش دهد.

بر اساس اطلاعات ارائه شده در اسناد مرتبط با پنتنت، این عینک دارای یک سیستم هدایت امواج است که قادر است تصاویر و نور را به چشم بیننده ارسال کند. فناوری به‌ کار گرفته شده در این عینک مشابه فناوری مورد استفاده در هدست واقعیت مجازی مایکروسافت، یعنی HoloLens و گجت واقعا پیچیده شرکت Magic leaps است. این گجت که روی سر افراد نصب می‌شود، قادر است یک صفحه‌نمایش مجازی مقابل شبکیه چشم‌های افراد ایجاد کند که در آن تصاویر سه بعدی مجازی در محیط فیزیکی نمایش داده می‌شوند.

عینک واقعیت افزوده فیس بوک علاوه بر اینکه قادر است که تصاویر و ویدیوهای مختلف را هم‌زمان در بالای یک تصویر از محیط واقعی اطراف به کاربران نمایش دهد، از قابلیت پخش موسیقی در هنگام اتصال به هدفون یا بلندگو نیز برخوردار است. در ضمن ظاهرا فیس‌بوک قصد دارد ظاهر این عینک منحصر‌به‌فرد شبیه عینک‌های معمولی باشد و همانند هدست‌های واقعیت مجازی متداول، بزرگ و حجیم نباشد. چنانچه فیس‌بوک می‌خواهد ظاهر عینک مجازی شبیه عینک‌های معمولی باشد، باید اجزایی تولید کنند که به اندازه کافی کوچک و باریک باشند تا به‌راحتی درون این عینک‌ها قرار گیرند.

مارک زاکربگ موسس فیس بوک در کنفرانس F8 سال گذشته اعلام کرد که قصد دارد از توانایی‌های عینک واقعیت افزوده فیس بوک طوری استفاده کنند که این شبکه مجازی درست جلوی چشم کاربران باشد به طوری که برای استفاده از فیس بوک دیگر نیازی به گوشی‌ها، تبلت‌ها و کامپیوترها نداشته باشند. وی پذیرفته است که دستیابی به این هدف کمی زمان‌بر است؛ اما معتقد است که نسل بعدی کاربران این شبکه اجتماعی قادر خواهند بود خاطرات شخصی خود را با استفاده از فناوری‌های همچون واقعیت مجازی ، واقعیت افزوده و سایر فناوری‌های هیجان‌انگیز، با دیگران به اشتراک بگذارند.

ارسال نظر