شعار بیل گیتس و مارک زاکربرگ: سرمایه گذاری، اختراع

اخیرا مشارکت و اقدام برای دفاع از انرژی پاک و ارائه راه حل هایی برای جلوگیری از انتشار بیش از حد آلودگی همه گیر شده است.

شعار بیل گیتس و مارک زاکربرگ: سرمایه گذاری، اختراع

چند روز پیش در کلیک خبری منتشر کرده بودیم مبنی بر اینکه بیل گیتس بنیانگذار کمپانی مایکروسافت می خواهد بزرگ ترین رقم اهدایی تاریخ را برای این کار سرمایه گذاری کند و امیدوار است دیگران هم در این کار او را یاری دهند. با اهدایی 2 میلیارد دلار قدم بزرگی را در این راه برداشت.

حالا اعلام شده است که مارک زاکربرگ موسس سایت فیسبوک با بیل گیتس همراه شده و می خواهند هزینه بیشتری در این راه کنند و با راه اندازی شرکتی تحقیقاتی و ارائه راه کارهای نوین تاثیر بیشتری در پیشرفت انرژی های پاک داشته باشند. در واقع هدف اصلی از این کار ایجاد صندوق حمایتی برای انرژی های پاک در سطح جهانی می باشد.

البته آنها در این راه تنها نیستند. مدیر اجرایی آمازون جف بورس، بنیان گذار LinkedIn رید هافمن، رئیس اجرایی سایت علی بابا جک ما، به همراه همسر زاکربرگ پریسیلا چان، آنها را در این راه همراهی می کنند که به نظر می رسد در این لیست بلند بالا جای نام سران شرکت گوگل یا اپل خالی می باشد. شاید آنها نمی خواستند در دنیای رقابتی که با مایکروسافت دارند زیرمجموعه کاری شوند که آنها شروع کرده اند. به هر حال این یک حرکت جهانی است و مشارکت همگان را می طلبد و امید است آنها که واقعا از تاثیرگذاران دنیای تکنولوژی و علم هستند به این جنبش بپیوندند.

اعلام شده است جهان تا اواسط قرن 21 چیزی در حدود 50 درصد از انرژی های موجود را مصرف خواهد کرد و این یعنی میزان تقاضا برای انرژی به شدت بالا می رود. امید است با این کار هم راه حل هایی برای تولید انرژی های دیگر پیدا کنند و هم از انتشار کربن و گازهایی که موجب گرم شدن زمین می شوند جلوگیری نمایند.

برای رسیدن به این مهم راه بسیاری را باید طی کرد و میطلبد یک مشارکت همگانی در سطح جهان و امور بین الملل صورت گیرد. از کاهش انتشار آلودگی در صنعت و کارخانه ها گرفته تا استفاده از انرژی های خورشیدی و توربین های بادی جهت تمیزتر کردن هوا، همگی باید سهم به سزایی در این امر داشته باشند.

البته زاکربرگ و گیتس اعلام نکرده اند که همراهنشان چه میزان آنها را در این امر یاری خواهند کرد ولی برای آنها بیشتر زمینه تحقیق و توسعه ملاک است تا سرمایه گذاری مالی، چرا که آنها به پول کسی نیاز ندارند. به گفته زاکربرگ بیشتر تمرکز آنها بر روی شرکت های نوپا و تازه تاسیس در بخش های حمل و نقل، کشاورزی، تولید برق و ذخیره سازی انرژی خواهد بود.

این ائتلاف امیدوار است که شرکت های دارای پتانسیل آنها را در این مسیر طولانی یاری کنند.

ارسال نظر