چشم انداز زاکربرگ از فیسبوک در سال 2030

مارک زاکربرگ مدیر عامل و خالق فیسبوک اعلام کرد که تا سال 2030، پنج میلیارد از هفت میلیارد جمعیت ساکن زمین از طریق این شبکه اجتماعی به یکدیگر متصل خواهند شد و نیازهای یکدیگر را برطرف خواهد کرد.

چشم انداز زاکربرگ از فیسبوک در سال 2030

به گزارش کلیک، زاکربرگ این موضوع را در مراسمی به خاطر دوازدهمین سالگرد تاسیس فیسبوک اعلام کرد و گفت: ما می خواهیم امکان اتصال به فیسبوک را از روش هایی آسان برای همگان فراهم کنیم و در حال همکاری با دولت و شرکت های مختلف در سراسر جهان هستیم.

وی همچنین در مورد اتصال و زنجیره ای شدن جهان از هم اکنون تا چند سال آینده صحبت کرد و در مورد این موضوع سخن به میان آورد که مفهوم اینترنت ممکن است برای خیلی ها مانند برگی برنده باشد؛ برخی از گروه های نظارتی و رقبای فیسبوک، نگران چشم انداز سیستم وای فای فیسبوک هستند که در حال حاضر در بیست و پنج کشور در حال اجرا می باشد.

در هند، تنظیم کنندگان خدماتی فیسبوک پس از هشدار منتقدان بزرگ جهان مبنی بر این که خدمات فیسبوک آن چنان منحصر به فرد نیست و سایت های دیگر نیز چنین خدماتی را ارائه می کنند، فیسبوک را مسدود کردند، که البته زاکربرگ از این نوع دیدگاه ابراز نگرانی کرد. این میلیاردر سی و یک ساله همچنین گفته است که پرداخت های غیرحضوری و از راه دور کم کم جای خود را در میان مردم باز خواهد کرد. این داستان همانند مخالفت هایی است که در دوران اولیه ظهور راه آهن وجود داشت و به زودی فروکش می کند.

زاکربرگ همچنین در مورد موج آینده محصولات واقعیت مجازی صحبت کرد و از خرید کمپانی هدست ساز Oculus Rift به ارزش دو میلیارد دلار سخن گفت. Oculus امسال هدست واقعیت مجازی VR را با قیمت شش صد دلار روانه بازار می کند و در این میان باید با همنوعان خود در دو شرکت سونی و اچ تی سی رقابت کند.

با این حال، موضوع جلسه، خارج کردن فیسبوک از کانون توجهات تجاری و دسیسه های بازار کسب و کار بود. این شرکت در سه ماه گذشته پنج میلیارد دلار درآمد داشت و باعث شد ارزش سهام آن دوازده درصد افزایش یابد و دوباره یادآور آن شود که یک سایت بزرگ می تواند بزرگ ترین بازار تجاری جهان باشد. اگرچه این شرکت در ابتدا به عنوان یک پلت فرم برای برقرای ارتباط میان هم کلاسی ها و دوستان بود، اما چند وقتی است که استراتژی کسب و کار را هم به آن اضافه کرده است و توانسته از این طریق به درآمد هنگفتی دست یابد.

منبع: usatoday

ارسال نظر