آسیب‌های کرونا به بخش فناوری اطلاعات آمریکا؛ از بین رفتن 17هزار فرصت شغلی

رسانه کلیک - اطلاعاتی که توسط دفتر کار آمریکا منتشر شده حاکی است در شرایطی که میزان کاهش اشتغال در آمریکا طی ماه‌های آوریل تا می در تعدادی از حوزه‌ها چندان چشمگیر نبوده، اما این کاهش در مشاغل مرتبط با فناوری اطلاعات قابل توجه بوده است.

آسیب‌های کرونا به بخش فناوری اطلاعات آمریکا؛ از بین رفتن 17هزار فرصت شغلی

بر اساس برآوردهای مؤسسه‌ای جانکو، تا ماه مارس سال ۲۰۲۰ و قبل از همه گیر شدن ویروس کرونا، در مجموع ۳.۶۵۵ میلیون نفر در آمریکا در حوزه فناوری اطلاعات مشغول به کار بوده اند که از این افراد ۶۱ درصد در حوزه طراحی محصولات رایانه‌ای و خدمات مرتبط، ۱۹ درصد در حوزه مخابرات، ۱۰ درصد در حوزه پردازش داده و خدمات میزبانی و ۱۰ درصد در دیگر حوزه‌های فناوری اطلاعات مشغول به کار بوده اند.

اما بررسی مجدد آماری در ماه آوریل نشان می‌دهد که تعداد کل این شاغلین به ۳.۵۳۸ میلیون نفر کاهش یافته است. ای جانکو که قبلاً سال ۲۰۲۰ را سالی پر رونق برای صنعت فناوری اطلاعات دانسته بود، پیش بینی‌های خود را تغییر داده و بر این باور است که در سال جاری میلادی در بهترین حالت تنها حدود ۳۵ هزار فرصت شغلی جدید در این بخش خلق خواهد شد.

شرکت یادشده اظهار امیدواری کرده بعد از بازگشایی مؤسسات اقتصادی پس از اتمام سیاست‌های قرنطینه، اتمام نا آرامی‌های خیابانی، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰، استخدام در حوزه آی تی در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ رونق بگیرد.

برآوردها حاکیست که بیش از ۸۵ درصد از شاغلان آی تی در آمریکا قادر به دورکاری بدون نیاز به حضور در محل کارشان هستند.

ارسال نظر