کرونا فرصتی برای پیدا کردن شغل؛ آگهی استخدام در ۴۶ درصد شرکت‌های جهان

رسانه کلیک - براساس یک تحقیق جامع، روند استخدام در شرکت‌های برتر جهان در شرایط شیوع کرونا نشان می‌دهد ۴۶ درصد این شرکت‌ها کماکان در حال استخدام نیرو هستند.

کرونا فرصتی برای پیدا کردن شغل؛ آگهی استخدام در ۴۶ درصد شرکت‌های جهان

این تحقیقات که توسط مؤسسه کندور انجام شده نشان می‌دهد ۲۱ درصد از ۷۰۰۰ شرکتی که در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفته‌اند در حال اخراج و کاستن از نیروی کار خود بوده و ۳۲ درصد هم علیرغم برنامه ریزی برای استخدام، فعلا این روند را متوقف و تعلیق کرده‌اند.

همچنین در میان شرکت‌های فعال در حوزه کسب و کارهای B2C، میزان تعدیل نیرو ۴۲.۵ درصد و میزان جذب نیرو تنها ۳۶.۶ درصد گزارش شده است. مشاغل مرتبط با بازاریابی، تبلیغات، روابط عمومی، آموزش و تجارت الکترونیک که در این رده هستند، در مجموع شرایط مساعدی ندارند.

در حوزه فناوری شرایط برعکس است و ۶۲ درصد از شرکت‌ها در حال استخدام نیروی جدید هستند. برخی از این شرکت‌ها مانند Zoom که خدمات ویدئو کنفرانس ارائه می‌دهند شرایط بسیار مطلوبی دارند. ۷۵ درصد شرکت‌های فعال در حوزه خدمات لجستیک و حمل و نقل هم در حال استخدام نیرو هستند و میزان اخراج کارمندان توسط آنها بسیار اندک است. از جمله شرکت‌هایی که روند استخدام در آنها کاملا صعودی است می‌توان به ارائه دهندگان خدمات آموزش مجازی، شرکت‌های تولیدکننده بازی‌های ویدئویی و شرکت‌های زیست فناوری اشاره کرد.

در مقابل میزان استخدام در شرکت‌های نرم افزاری ۲۵ درصد کاهش یافته و این کاهش در مورد شرکت‌های جهانگردی و مسافرتی ۶۲.۹ درصد، در مورد مؤسسات نگهداری از کودکان ۵۲.۴ درصد، در مورد مؤسسات هنری و تفریحی ۴۶.۷ درصد و در مورد مؤسسات مالی و بانکی ۳۵.۸ درصد است.

در امریکا ۴۰ درصد از شرکت‌ها هنوز در حال استخدام هستند و ۲۷.۷ درصد به اخراج نیروهای خود روی آورده‌اند. در انگلیس نیز ۴۱.۴ درصد از شرکت‌ها کماکان نیرو می‌گیرند و ۲۱.۷ درصد در حال اخراج نیروهای خود هستند. بیشترین میزان کاهش فرصت‌های شغلی در دوره شیوع کرونا مربوط به کشورهای نیوزلند، استرالیا، انگلیس، کانادا، ایرلند، ایتالیا، فرانسه، آمریکا، هلند، بلژیک، آلمان و سنگاپور است.

باید توجه داشت که ۶۰ درصد از شرکت‌هایی که به دنبال استخدام نیروهای جدید هستند، ده یا کمتر از ده نیرو استخدام می‌کنند و بیش از ۵۰ درصد از شرکت‌های استخدام کننده نیرو، ۵۰ نفر یا کمتر کارمند دارند. در مقابل شرکت‌های بزرگ‌تر بخش خصوصی فعلاً هرگونه استخدام را تعلیق کرده یا در حال کاهش نیرو هستند.

ارسال نظر