آیا افت قیمت بیت کوین یک روند اصلاحی سالم و طبیعی است؟

رسانه کلیک- بر خلاف گمانه زنی عده ای که معتقد به دستکاری عمدی ارزش بیت کوین و کاهش آن هستند، به نظر می رسد که افت قیمت بیت کوین یک روند اصلاح سالم و طبیعی است.

آیا افت قیمت بیت کوین یک روند اصلاحی سالم و طبیعی است؟

در حال حاضر بیت کوین با یک افت نسبتا شدید مواجه شده، به طوری که قیمت آن از حدود 38 هزار دلار به 31 هزار دلار افت کرده و معلق مانده است. اما سوال مهمی در این میان مطرح می شود، مبنی بر این که آیا افت قیمت بیت کوین یک روند سالم و طبیعی است یا دست های پشت پرده مقصر اصلی هستند؟

کی یانگ جو متخصص حوزه بیت کوین و تحلیلگر بازار رمزارزها و سایر ارزهای مجازی در توییت خود به حدس‌هایی در مورد افت و تغییر روند بیت کوین اشاره کرده است.

در ابتدا Bitcoin Premium یا حق بیمه بیت کوین توضیح داده شده است. ظاهرا با افزایش حق بیمه، فشار خرید روی کوین بیس افزایش می‌ یابد. (کوین بیس یک پلتفرم امن است که خرید ، فروش و ذخیره ارزهای رمز نگاری شده مانند بیت کوین ، اتریوم و ... را آسان می کند). کی یانگ جو ادعا کرده که مقصر افت قیمت بیت کوین ، احتمالا ماینرهای این ارز دیجیتالی هستند.

به نظر می‌رسد که ماینرها مقادیر زیادی از دارایی‌های بیتکوین خود را می فروشند. ناگفته نماند که سایر رویدادهای منتشر شده اخیر در رسانه‌ها، ممکن است در کاهش قیمت این رمز ارز نقش داشته باشند. با این حال، سیاستمداران برجسته‌ای با این نظریه مخالف کرده اند. طبق گزارش های تازه (خواه صحیح یا غلط) بیت کوین با حمله Double Spend (خرج کردن دوباره) مواجه شده است.

آیا افت قیمت بیت کوین یک روند اصلاحی درست و طبیعی است؟

قیمت هیچ نوع دارایی نمی‌تواند بدون اعمال اصلاحات گاه به گاه افزایش یابد. برخی از این اصلاحات بیشتر به چشم می آیند. هرچند افزایش قیمت بیت کوین از دسامبر سال گذشته تا کنون، اتفاق چشمگیری به شمار نمی آید.

از اواسط دسامبر تا اوایل ژانویه، سطح ار اس ای بیتکوین ( شاخص مقاومت نسبی) بیش از 90 گزارش شده است. این امر نشان می دهد که بیت کوین در مسیر اصلاح سالمی حرکت می کند.

دارایی که ارزش و قیمت آن ناگهان بیش از 2 برابر افزایش می‌یابد معمولا یک عقبگرد در پیش رو خواهد داشت و بیتکوین نیز از این امر مستثنی نیست. همچنین در آینده انتظار می‌رود که شاخص بیت کوین دوباره به حالت قبل خود بازگردد، زیرا قیمت‌ها به طور مداوم در حال افزایش هستند. پس می‌توان نتیجه گرفت که این افت قیمت یک اصلاح طبیعی به شمار می آید.

ارسال نظر