اخراج غیر قانونی دو کارگر توسط کمپانی گوگل

رسانه کلیک - طبق گزارش های اخیر، کمپانی گوگل دو تن از کارمندان معترض به سیاست های جاری در این شرکت را به طور غیر قانونی اخراج کرده است.

اخراج غیر قانونی دو کارگر توسط کمپانی گوگل

همانطور که می دانید مدتی پیش عده ای از کارکنان گوگل طی اعتراضات مسالمت آمیز، مخالفت خود را در خصوص برخی از سیاست های شرکت اعلام کردند. حال انجمن ملی روابط کار آمریکا (NLRB) گوگل را به جاسوسی و اخراج غیر قانونی کارگران متهم کرده است. ظاهرا این شرکت قصد داشته تا هر چه سریع تر جلوی این اعتراضات را بگیرد و در این میان، قوانین کار ایالات متحده را نقض کرده و حقوق کارگران را زیر پا گذاشته است.

گوگل طی مصاحبه ای با NPR گفته که تماما حامی حقوق کارگران است. با این حال افرادی که اعتراضات را سازمان دهی کرده اند، سیاست های شرکت را به وضوح نادیده گرفته و اعتبار خود را از دست داده اند.

کمپانی گوگل سال گذشته چهار تن از کارمندان خود را به سبب حضور در اعتراضات، از سمت خود برکنار کرد. با این حال NLRB تنها پرونده دو تن از آن ها را به جریان انداخته است. یکی از این افراد کاترین اسپایرز نام دارد که در آن زمان با افزودن اعلانی به نسخه داخلی کروم، حق حضور در اعتراضات را به همکاران خود یادآوری کرد. گوگل این اقدام را سوء استفاده از قدرت و دستکاری ابزار امنیتی داخلی خواند و به همین خاطر دستور به اخراج وی داد. لارنس برلند یکی دیگر از این افراد بود که به دلیل مشاهده تقویم سایر کارکنان و در نتیجه نقض امنیت داده ها و همچنین سازماندهی تجمعات، از کار کنار گذاشته شد. اگر گوگل به شکایات مذکور رسیدگی نکند، پرونده به قاضی اداری ارجاع داده می شود.

البته گوگل با اتهامات دیگری نیز رو به رو شده است، مثل مجازات کارمندانی که دست به اعتراض زده و از مشکلات محل کار گله کرده اند. کارمندان بارها درباره آزار و اذیت های جنسی تجمع کرده و اعتراض خود را نشان داده اند. آن ها همچنین گوگل را در خصوص همکاری با وزارت دفاع و آژانس های فدرالی بازخواست کرده اند.

در همین حال، تیمنت گبرو، سرپرست تیم هوش مصنوعی اخلاقی (سابق) گوگل، اظهار داشته که این کمپانی به خاطر ارسال ایمیلی در یک گروه داخلی، وی را اخراج کرده است. گبرو به کمپانی اخطار داده بود که در صورت عدم موافقیت با یک سری شرایط، وی از کار خود کنار خواهد کشید. با این حال به نظر می رسد که اخراج گبرو، ربطی به این درخواست نداشته است.

ارسال نظر