افت 30 میلیارد دلاری فروش جهانی باکس آفیس در سال 2020

رسانه کلیک - با توجه به شیوع ویروس COVID-19 و بسته شدن سینماها، انتظار می رود که فروش جهانی باکس آفیس نسبت به سال گذشته، با افت 30 میلیارد دلاری مواجه شود.

افت 30 میلیارد دلاری فروش جهانی باکس آفیس در سال 2020

فروش جهانی باکس آفیس در سال 2020 حدودا 30 میلیارد دلار کمتر از سال قبل بوده است. اگر به خاطر داشته باشید سال گذشته فیلم هایی همچون Avengers: Endgame با درآمد میلیاردی خود توانستند فروش باکس آفیس را به طور چشمگیری افزایش دهند. با اینکه انتظار می رفت باکس آفیس 2020 به 2019 نرسد، اما هیچکس فکرش را هم نمی کرد که میزان فروش تا این اندازه پایین باشد.

افت شدید فروش از اواسط ماه مارس با اوج گرفتن پاندمی کرونا و تعطیلی سینماها آغاز شد. پس از آرام گرفتن اوضاع درماه اوت و بازگشایی سالن های تئاتر، فیلم Tenet روی پرده رفت تا بلکه باکس آفیس جان دوباره ای بگیرد. اما فیلم کریستوفر نولان نیز تنها توانست مبلغ 57.9 میلیون دلار در آمریکا فروش داشته باشد. از طرفی فیلم های مورد انتظار و محبوبی مانند No Time to Die و Black Widow که قرار بود پاییز 2020 به نمایش در بیایند، به سال آینده موکول شدند. باکس آفیس در اواخر امسال و اعمال محدودیت های جدید نیز دچار مشکلات فراوانی مواجه شد. با این اوصاف، بدیهی است که میزان فروش تا این اندازه افت پیدا کند. باکس آفیس خانگی نیز با افت 81 درصدی نسبت به سال گذشته همراه بوده و میزان فروش آن تنها برابر با 2.06 میلیارد دلار است.

صنعت سینما نیز درست مانند سایر کسب و کارها، رکود بی سابقه ای را در دوران کرونا تجربه کرد. با توجه به ادامه محدودیت ها و امتناع افراد از حضور در محافل جمعی، شرایط در سال 2021 نیز چندان بهتر نخواهد بود. به همین خاطر کارگردان های بزرگی همچون کریستوفر نولان و جیمز کامرون از کنگره خواسته اند تا فکری به حال سینما بکنند.

حال که فرایند تزریق واکسن در برخی نقاط دنیا آغاز شده، می توان امید داشت که افراد بیشتری به گیشه سینماها بازگردند. اما پزشکان و متخصصان تاکید کرده اند که محیط سینما تا یک سال پس از عرضه گسترده واکس نیز همچنان ناامن است. از طرفی خود استدیوهای سازنده نیز امیدی به بهبود اوضاع ندارند؛ تا جایی که مارول نیز به فکر عرضه فیلم های خود در شبکه دیزنی پلاس افتاده است.

ارسال نظر