انویدیا و اینتل به لیست کاربران نرم افزار SolarWinds مخاطره آمیز اضافه شدند

رسانه کلیک - روز به روز تعداد کاربران نرم افزار SolarWinds بیشتر می شود. اما این نرم افزار امکان دسترسی داده های حساس را برای مهاجمین فراهم می آورد.

انویدیا و اینتل به لیست کاربران نرم افزار SolarWinds مخاطره آمیز اضافه شدند

نرم افزارهای مخاطره آمیز SolarWinds روز به روز کمپانی های بیشتری را به کام خود می کشد. بسیاری از کمپانی های فناوری بزرگ، از جمله انویدیا و اینتل، به لیست سازمان هایی پیوسته اند که آلوده به این هک بی سابقه شده اند. مقامات ایالات متحده طبق معمول روسیه را مقصر اصلی ماجرا می دانند.

طبق گزارش های اخیر ژورنال وال استریت، حداقل بیست کمپانی از جمله انویدیا، اینتل، سیسکو و بلکین، از نرم افزار Orion متعلق به SolarWinds استفاده کرده اند. این نرم افزار مخاطره آمیز به هکرها اجازه می دهد تا به داده های حساس سازمانی و شخصی دسترسی پیدا کنند.

البته باید گفت که آلودگی شرکت های بزرگ به نرم افزار مخاطره آمیز SolarWinds چندان تعجب برانگیز نیست. این کمپانی صدها هزار مشتری دارد که آژانس های دولتی متعدد و صدها شرکت Fortune 500 نظیر مایکروسافت جزو مشتریان آن به حساب می آیند. طبق گفته های SolarWinds بیش از 18 هزار مشتری از نسخه مخاطره آمیز Orion استفاده کرده اند، هرچند که به تعداد دقیق آن ها اشاره ای نکرده است. به علاوه، فعلا مشخص نیست که چه میزان خسارت تاکنون به مشتری های مختلف وارده شده، چرا که کمپانی ها هنوز در حال بررسی این موضوع هستند.

در هر صورت، به نظر می رسد که شرکت های تکنولوژیکی در حال کاهش شدت خسارات هستند. اینتل به WSJ گفته که تاکنون هیچ مدرکی را دال بر سوء استفاده هکرها از شبکه این شرکت به دست نیاورده است. از طرف دیگر، انویدیا فعلا هیچ گونه فعالیت تهاجمی را شناسایی نکرده و کمپانی بلکین نیز به عدم تشخیص هر گونه تاثیر منفی به سبب استفاده از نرم افزار SolarWinds تا به امروز اشاره کرده است. همچنین سیسکو اعلام کرده که هیچ اثر منفی به محصولات و خدمات این کمپانی وارد نشده است.

ارسال نظر