معرفی سه اپلیکیشن تندرستی و تناسب اندام ایرانی

رسانه کلیک - دغدغه تناسب اندام و داشتن وزن ایده‌آل چقدر برایتان مهم است؟ در روز چقدر برای خودتان وقت می‌گذارید، از تنش‌های روزمره و فضای میز و صندلی و کار فاصله می‌گیرید و سعی می‌کنید برای ساعتی تحرک و پیاده‌روی را به زندگی‌تان اضافه کنید؟در دنیای شلوغ امروز سالم زندگی کردن و داشتن سبک زندگی ایده‌آل برای خیلی‌هایمان کار آسانی نیست، اما هنوز راه‌هایی پیدا می‌شود که بتوانیم بخش‌هایی از زندگی‌مان را سالم‌تر کنیم. خوردن غذاهای غیرمضر و طبیعی، پیاده‌روی، نوشیدن آب کافی و دقت به وزن ایده‌آل از ساده‌ترین این راه‌هاست. این روزها تکنولوژی هم کار را برایمان راحت‌تر کرده و اپلیکیشن‌های گوناگونی می‌توان یافت که در انجام این کار به کمک می‌آیند.

معرفی سه اپلیکیشن تندرستی و تناسب اندام ایرانی

در دنیای شلوغ امروز سالم زندگی کردن و داشتن سبک زندگی ایده‌آل برای خیلی‌هایمان کار آسانی نیست، اما هنوز راه‌هایی پیدا می‌شود که بتوانیم بخش‌هایی از زندگی‌مان را سالم‌تر کنیم. خوردن غذاهای غیرمضر و طبیعی، پیاده‌روی، نوشیدن آب کافی و دقت به وزن ایده‌آل از ساده‌ترین این راه‌هاست. این روزها تکنولوژی هم کار را برایمان راحت‌تر کرده و اپلیکیشن‌های گوناگونی می‌توان یافت که در انجام این کار به کمک می‌آیند.

در مطلب زیر سه اپلیکیشن حوزه تندرستی و تناسب اندام را معرفی می‌کنیم که به زبان فارسی ارائه شده‌اند و می‌توانند در مسیر سلامتی روزمره همراهتان باشند.

کرفس

حجم: 25MB تعداد دانلود (در گوگل‌پلی): +1M امتیاز (در گوگل‌پلی): 4.8

کرفس یکی از شناخته شده‌ترین و موفق‌ترین اپلیکیشن‌های فارسی در حوزه سلامتی و تناسب اندام است که توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرده است و به گفته خودش بیش از دو میلیون کاربر عضو دارد.

از جمله ویژگی‌های کرفس که آن را از اپلیکیشن‌های مشابه انگلیسی‌زبان متمایز می‌کند، منوی غذاها و تنقلات ایرانی آن بوده که کالری هر وعده غذایی را به تفکیک مشخص کرده است و می‌تواند در کالری‌شماریِ دقیق‌تر به کمک کاربر بیاید.

محاسبه شاخص توده بدنی (BMI) بر اساس قد و وزن کاربر، تعیین هدف وزنی و میزان کالری ایده‌آل برای هر روز و یادآوری جهت رعایت کردن آن به کاربر، امکان ترسیم مسیر رشد و پیشرفت سلامتی و وزنی و نیز چالش‌های مختلفی که میان کاربران برگزار می‌شود، از دیگر امکانات این اپلیکیشن است.

کرفس به صورت رایگان و بدون پرداخت حق عضویت هم قابل استفاده است، اما یک امکان ویژه به نام کرفس پلاس هم دارد که جدول ارزش تغذیه‌ای کامل خوراکی‌ها، آموزش دستورهای غذایی و برخی امکانات دیگر را به کاربران ارائه می‌کند.

اپلیکیشن سلامتی و تناسب اندام کرفس را از اینجا دانلود کنید.

زیره

حجم: 20MB تعداد دانلود (در گوگل‌پلی): +100K امتیاز (در گوگل‌پلی): 4.4

دومین اپلیکیشن تندرستی و تناسب اندام ما زیره است. زیره با نام کامل اپلیکیشن جامع محاسبه کالری غذاها، یک کالری‌شمار روزانه است که کوشیده بانک اطلاعاتی جامعی از خوراکی‌های مختلف ایرانی داشته باشد و در محاسبه میزان کالری وعده‌های غذایی مختلف به کاربران کمک کند.

زیره امکانات دیگری چون محاسبه کالری فعالیت‌ها و تمرین‌ها و محاسبه وزن ایده‌آل کاربر را هم دارد که تمام این بخش‌ها به صورت رایگان به کاربران ارائه می‌شود. بخش قابل خریداری زیره رژیم غذایی آن است که برای افراد بالای 10 سال در نظر گرفته شده و به بیماران خاص و بانوان باردار توصیه نمی‌شود.

مزاج‌سنجی و بررسی گرم یا سرد بودن طبع غذاها از دیگر نکات قابل توجه در زیره است.

اپلیکیشن سلامتی و تناسب اندام زیره را از اینجا دانلود کنید.

مانکن

حجم: 23MB تعداد دانلود (در گوگل‌پلی): +100K امتیاز (در گوگل‌پلی): 4.6

برند مانکن در سال ۱۳۹۴ با راه‌اندازی مجله آنلاین مانکن با محتوای مطالب ترجمه شده از منابع معتبر در زمینه‌های تناسب اندام، سلامت و تغذیه شروع به کار کرد و پس از مدتی فعالیت نسخه اولیه اپلیکشن مانکن با ارائه محاسبه‌گرهای عمومی آغاز شد.

پس از یک سال با تغییرات عمده‌ای که در اپلیکیشن ایجاد شد، کالری‌شمار، گام‌شمار، چالش، هدف و بسیاری امکانات دیگر به مانکن اضافه و این برنامه به شکل کنونی منتشر شد. مانکن ارزش غذایی هر بشقاب غذای وارد شده توسط کاربر را بررسی می‌کند و اطلاعات خوبی در مورد تناسب اندام و رسیدن به وزن دلخواه ارائه می‌دهد.

هدف‌گذاری برای تثبیت یا تغییر وزن، ارائه رژیم‌های غذایی مختلف و ارائه تمرین‌های ورزشی هم از جمله امکانات قابل توجه مانکن است که بعضی از آن‌ها به صورت رایگان بوده و بعضی‌های دیگر را باید با مشاهده کردن تبلیغات یا خرج کردن سکه‌هایی که در اختیار کاربر قرار گرفته است، دریافت کرد.

اپلیکیشن سلامتی و تناسب اندام مانکن را از اینجا دانلود کنید.

ارسال نظر