ایلان ماسک: قیمت بیتکوین و اتریوم بالا است

رسانه کلیک -ایلان ماسک با تأکید بر آنکه او یک مهندس است و نه یک سرمایه‌گذار، در توییتر نوشت که قیمت بیتکوین و اتریوم بالا به نظر می‌رسد. او در ادامه نوشت که نگه‌داری بیتکوین عاقلانه‌تر از نگهداری پول نقد است.

ایلان ماسک: قیمت بیتکوین و اتریوم بالا است

به گزارش بیتکوین داتکام، چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیر‌عامل صرافی بایننس، پنجشنبه پس از افزایش تقاضا برای دوج کوین در این صرافی با بلومبرگ مصاحبه کرد. او در این مصاحبه درباره علاقه ایلان ماسک به دوج کوین صحبت کرد.

ژائو با اشاره به اینکه ما در یک جهان غیر‌متمرکز و آزاد هستیم با بیان اینکه هر فردی می‌تواند هر چیزی را دوست داشته باشد، اعلام کرد که از علاقه ایلان نسبت به دوج کوین شگفت‌زده شده است. او در ادامه گفت:ماسک می‌تواند دوج کوین را به هر دلیلی دوست داشته باشد.

مدیر عامل بایننس با تأکید بر عدم ارتباط ماسک با دوج کوین اشاره کرد که شرکت خودرو‌های الکتریکی ایلان ماسک یعنی تسلا «دوج کوین» خریداری نکرده و بیش از ۱.۵ میلیارد دلار «بیتکوین» خریده است.

ایلان ماسک این مصاحبه را در توییتر مشاهده کرد و پاسخ داد: اقدام تسلا به‌طور مستقیم منعکس‌کننده نظر من نیست. داشتن مقداری بیتکوین در مقایسه با پول نقد شیوه‌ای کمتر احمقانه از نگهداری نقدینگی است و این موضوع به اندازه کافی برای یک شرکت حاضر در شاخص S&P500 ماجراجویانه است.

نرخ ارزهای فیات منفی است

ماسک در ادامه شرح داد: برای روشن شدن موضوع این را می‌گویم که من یک سرمایه‌گذار نیستم، من یک مهندس هستم. من در کنار تسلا سهام هیچ شرکتی را ندارم.

ماسک تصریح کرد: با این حال، وقتی نرخ سود ارزهای فیات منفی است، فقط از یک احمق بر می‌آید که به این ارزها بسنده کند. بیتکوین هم تقریبا به‌اندازه ارزهای فیات آشغال است؛ نکته کلیدی «تقریبا» است.

پیتر شیف از طرفداران طلا که به‌تازگی ماسک و تسلا را به دلیل خرید بیتکوین مورد انتقاد شدید قرار داده بود، جمعه در توییتی گفت:

به گفته ایلان ماسک بیتکوین تقریباً به اندازه پول فیات آشغال است. پس ماسک هر دو را آشغال می‌داند.من موافقم،

من فکر می‌کنم بیتکوین که یک پول دیجیتال است حتی از پول کاغذی منتشرشده توسط بانک‌های مرکزی هم مزخرف‌تر است. طلا مزخرف نیست، پول واقعی است و از هر دو آنها بهتر است.

بیت کوین و اتریوم بالاست

ایلان ماسک این توییت را مشاهده کرد و به شیف این‌گونه پاسخ داد:

ایمیلی که می‌گوید شما طلا دارید معادل با داشتن طلا نیست. شما ممکن است ارز دیجیتال هم داشته باشید. پول فقط داده‌ای است که به ما اجازه می‌دهد زحمت داد‌و‌ستد را نداشته باشیم. این داده مانند همه داده‌ها می‌تواند با تأخیر و خطا همراه باشد. سیستم به تکامل خود ادامه می‌دهد تا تأخیر و خطا را به حداقل برساند. بیت کوین و اتریوم بالا به نظر می‌رسد.

شیف در برابر ماسک تسلیم نشد و به اظهار‌نظر خود درباره طلا، بیت کوین و پول ادامه داد. او روز شنبه از ماسک خواست تا برای انجام یک گفتگو در کلاب هاوس به او بپیوندد.

ارسال نظر