با ده مورد از بهترین فیلم های جرد لتو آشنا شوید

رسانه کلیک - جرد لتو یک بازیگر سرشناس در سینمای هالیوود است. در این مقاله، ده مورد از بهترین فیلم های این بازیگر را بر اساس امتیاز راتن تومیتوز معرفی می کنیم.

با ده مورد از بهترین فیلم های جرد لتو آشنا شوید

جرد لتو یکی از برجسته ترین استعدادهای دنیا به حساب می آید. وی به عنوان خواننده اصلی در Thirty Seconds to Mars و به عنوان یک بازیگر شگفت انگیز مشغول به کار است. سابقه بازیگری او به دهه 90 و نقش آفرینی در سریال کوتاه و کلاسیک My So-Called Life باز می گردد.

از آن زمان به بعد، لتو در آثار متعددی در ژانر درام، کمدی، تخیلی و غیره حضور پیدا کرد. وی در سابقه بازیگری خود، موفق به کسب جوایز متعددی از جمله جایزه اسکار برای یکی از بهترین اجراهایش (باشگاه خریداران دالاس، به عنوان بهترین نقش مکمل مرد) شده است. در این مقاله به ده مورد از بهترین فیلم های این بازیگر می پردازیم که بر اساس امتیاز راتن تومیتوز مرتب شده اند.

How To Make An American Quilt

تاریخ عرضه: سال 1995

امتیاز راتن تومیتوز: 61%

دو فیلم اول جرد لتو، امتیاز پایینی در راتن تومیتوز دارند. فیلم How To Make An American Quilt کم امتیازترین اثر سینمایی وی از نگاه مخاطبین به شمار می آید. البته لتو نقش جزوی در این فیلم ایفا کرده و به عنوان شخصیتی به نام بک روی صحنه ظاهر شده است. وینونا رایدر، درموت مالرونی و ریپ تورن، لیست بازیگران قدرتمند فیلم را تشکیل می دهند. فیلم چگونه یک لحاظ آمریکایی را می سازند، روایت افرادی است که در حین ساختن یک لحاف برای عروس عصبی، داستان های متعددی را بازگو می کنند. علیرغم ضعیف بودن تکنیک داستان سرایی، بازیگران به خوبی از عهده نقش های خود برآمده اند.

Lord Of War

معرفی ده مورد از بهترین فیلم های جرد لتو

تاریخ عرضه: سال 2005

امتیاز راتن تومیتوز: 61%

به یکی دیگر از بهترین فیلم های جرد لتو می رسیم. ارباب جنگ یکی از شاهکارهای نیکلاس کیج نیز به شمار می آید، اما درخشش لتو در این فیلم را نمی توان نادیده گرفت. کیج در فیلم Lord Of War در نقش یک دلال غیرقانونی اسلحه ظاهر می شود که پس از ده سال خرده فروشی به اوباش خیابانی، بالاخره می تواند با یک فرمانده ارتش آفریقایی برای فروش اسلحه قرارداد ببند. او از یک طرف به خاطر این موفقیت خرسند است، و از طرف دیگر عذاب وجدان سنگینی را بابت این تجارت کثیف تحمل می کند. و اما لتو در نقش ویتالی دیوانه ظاهر می شود که علاقه فراوانی به مصرف مواد مخدر به ویژه کوکایین دارد.

Mr.Nobody

تاریخ عرضه: سال 2009

امتیاز راتن تومیتوز: 67%

آقای نوبادی به عنوان یکی دیگر از بهترین فیلم های جرد لتو در نظر گرفته می شود که ژانر تخیلی دارد. داستان این فیلم در سال 2092 اتفاق می افتد و درباره زندگی مردی به نام نمو نوبادی است. نمو (لتو) آخرین مرد میرای باقی مانده روی زمین است، چرا که انسان در این دوران توانسته به نامیرایی تقریبی دست پیدا کند. داستان ها به شیوه ای غیرخطی در نقاط مختلف از زمان تعریف می شود. با اینکه Mr.Nobody به فروش قابل ملاحظه ای در باکس آفیس دست نیافت، اما این فیلم توانست جایزه ماگریت را از آن خود کرده و به نوعی کلاسیک فرقه ای تبدیل شود. جلوه های ویژه، عملکرد بازیگران و بلندپروازی ها به شیوه ای قدرتمند در فیلم آقای نوبادی رعایت شده اند.

American Psycho

تاریخ عرضه: سال 2000

امتیاز راتن تومیتوز: 69%

فیلم روانی آمریکایی، کریستین بیل را به یک فوق ستاره تبدیل کرد. این فیلم در ژانر ترسناک، کمدی سیاه و هیجانی روانشناختی ساخته شده است. داستان فیلم به شخصیتی به نام پاتریک بیتمن (بیل) اشاره می کند که یک جوان تحصیلکرده وال استریت بوده و در ضمن، یک قاتل سریالی از آب در می آید. لتو به عنوان بازیگر نقش مکمل (پاول آلن) در کنار ستارگانی همچون ریس ویترسپون، ویلم دفو و جاستین ثرو روی صحنه ظاهر شده است. پاول آلن در واقع قربانی بیتمن در نمادی ترین صحنه این فیلم (قتل آلن توسط بیتمن به وسیله تبر) است.

Panic Room

معرفی ده مورد از بهترین فیلم های جرد لتو

تاریخ عرضه: سال 2003

امتیاز راتن تومیتوز: 75%

یکی دیگر از بهترین فیلم های جرد لتو که البته جزو آثار بی نظیر دیوید فینچر نیز محسوب می شود، اتاق پناهگاه است. این فیلم داستان مادر و دختری را به تصویر می کشد که پس از حمله مهاجمین مجبور به مخفی شدن در اتاق پناهگاه می شوند. جودی فاستر و کریستن استوارت به ترتیب در نقش های اصلی مادر و دختر، و فارست ویتاکر، جرد لتو و دویت یوآکام به عنوان مهاجمین در این فیلم ظاهر می شوند. این فیلم به خاطر نحوه مدیریت داستان متشنج، کارگردانی فوق العاده فینچر و اجرای بی نظیر فاستر مورد ستایش قرار گرفته است.

Requiem For A Dream

تاریخ عرضه: سال 2000

امتیاز راتن تومیتوز: 79%

فیلم مرثیه ای برای یک رویا، به کارگردانی دارن آرنوفسکی، تداعی کننده یکی از واقع بینانه ترین و دلخراش ترین نگاه ها به اعتیاد به مواد مخدر است. هری گلدفارب (لتو) جوانی درمانده است که اعتیاد او در نهایت موجب قطع بازویش می شود. گلدفارب نقطه تمرکز اصلی داستان است، اما نامزد او (جنیفر کانلی)، بهترین دوستش (مارلون وینس) و مادرش (الن برستین) نیز به نحوی با اعتیادهای متعدد به مواد مخدر دست و پنجه نرم می کنند. فیلم Requiem For A Dream یه یک کلاسیک فرقه ای تبدیل شده است.

Fight Club

تاریخ عرضه: سال 1999

امتیاز راتن تومیتوز: 79%

یکی دیگر از فیلم های مشترک لتو و فینچر، که توانسته امتیاز عالی را از سوی مخاطبین به دست آورد، باشگاه مشت زنی نام دارد. این فیلم نیز توانسته به یکی از نمادی ترین کلاسیک های فرقه ای تاریخ تبدیل شود. ادوارد نورتون و برد پیت به عنوان بازیگران اصلی، صاحب یک باشگاه مشت زنی زیرزمینی هستند. جرد لتو نقش جزیی تری داشته و به عنوان یکی از اعضای باشگاه، به نام انجل فیس ایفای نقش می کند. تقریبا همه چیز درباره این فیلم مورد ستایش واقع شده است، از جمله اجرای بازیگران، طراحی تولید، موضوع، جملات به یادماندنی و خطوط قابل ذکر و البته پیچیدگی بزرگ داستان. بی دلیل نیست که مخاطبین امتیاز شگفت انگیز 96% را به این فیلم اختصاص داده اند.

The Thin Red Line

معرفی ده مورد از بهترین فیلم های جرد لتو

تاریخ عرضه: سال 1998

امتیاز راتن تومیتوز: 80%

خط قرمز باریک، یکی دیگر از بهترین فیلم های جرد لتو به شمار می آید. فیلم های مربوط به جنگ جهانی دوم در سالنامه سینما پراکنده شده اند. نمایش این دوره از زمان روی صحنه سینما، هیجان و جذابیت خاصی را در تماشاگران به وجود می آورد. فیلم خط قرمز باریک نسخه تخیلی از نبرد Mount Austen را به تصویر می کشد. این فیلم یکی از نخستین فعالیت های سینمایی جرد لتو محسوب می شود. در کنار ستارگان برجسته ای همچون شان پن، جرج کلونی، آدرین برودی، وودی هارلسون، جان تراولتا، لتو به عنوان بازیگر نقش مکمل (ویلیام وایت) به ایفای نقش پرداخته است. ناگفته نماند که شخصیت لتو در این فیلم کشته می شود.

Blade Runner 2049

تاریخ عرضه: سال 2017

امتیاز راتن تومیتوز: 87%

به دنبال فیلم کلاسیک تخیلی 1982، فیلم Blade Runner 2049 به عنوان یکی از بهترین فیلم های عرضه شده در سال 2017 در نظر گرفته می شود. این فیلم به کارگردانی دنیس ویلنوو، حس و حال نسخه اصلی را تداعی می کند، اما همه چیز را به دوران جدید منتقل کرده است. جلوه های ویژه، اجرای بازیگران و خط داستانی، همگی نقاط قوت بلید رانر به شمار می آیند. جرد لتو در نقش شخصیتی منفور به نام نینادر والاس ظاهر می شود که به عنوان مدیرعامل یک شرکت، از راز تولید مثل برای منافع شخصی استفاده کرده و به نوعی مالک کارخانه تولید انسان های دستکاری شده، است. در کنار لتو، ستارگانی همچون رایان گاسلینگ، هریسون فورد و آنا د آرماس در فیلم Blade Runner 2049 به ایفای نقش می پردازند. این فیلم رضایت تماشاگران را جلب کرده و موفق به دریافت دو جایزه اسکار شده است.

Dallas Buyer Club

معرفی ده مورد از بهترین فیلم های جرد لتو

تاریخ عرضه: سال 2013

امتیاز راتن تومیتوز: 93%

جایگاه اول بهترین فیلم های جرد لتو ، به فیلم باشگاه خریداران دالاس تعلق دارد. لتو با بازی در این فیلم، موفق به دریافت جایزه اسکار (بهترین نقش مکمل مرد) شده است. جالب اینکه لتو در نقش یک زن مبتلا به ایدز در این فیلم هنرنمایی می کند. لتو برای بازی در این نقش، ابروهای خود را برداشته و 30 کیلو از وزن خود را کم کرده است. داستان فیلم به دهه 80 باز می گردد، یعنی زمانی که درمان ایدز به هیچ پیشرفتی نرسیده بود. باشگاه خریداران دالاس روی بیماران ایدزی تمرکز دارد که داروهای غیرقانونی را برای کمک به افراد مبتلا به ایدز به کشور قاچاق می کنند. متیو مک کانهی در کنار لتو به ایفای نقش پرداخته و توانسته است تا اسکار بهترین بازیگر مرد را از آن خود کند.

ارسال نظر