بهترین فیلم های اقتباس شده از کتاب های مشهور (بخش دوم)

رسانه کلیک - در این مطلب شما را با پنج مورد دیگر از بهترین فیلم های اقتباس شده از کتاب های مشهور دنیا آشنا می کنیم؛ فیلم هایی که با داستان جذاب خود مخاطب را مسحور می کنند.

بهترین فیلم های اقتباس شده از کتاب های مشهور (بخش دوم)

همانطور که می دانید، ادبیات همواره یکی از مهم ترین منابع الهام بخشی برای فیلم سازان بوده است. چه بسا مجموعه های دیدنی و جذابی که بر اساس رمان های موفق و پر فروش ساخته شده اند؛ فیلم هایی مانند The Boy In The Striped Pajama و What's Eating Gilbert Grape که توانسته اند مخاطب را با داستان گیرای خود تحت تاثیر قرار دهند. در مطلب قبل شما را با پنج مورد از بهترین فیلم های اقتباس شده از کتاب های مشهور آشنا کردیم که همگی از سرویس پخش نتفلیکس به نمایش درآمده اند ( ده مورد از بهترین فیلم های اقتباس شده از کتاب های مشهور ). در ادامه معرفی همراه ما باشید.

Like Water For Chocolate

بهترین فیلم های اقتباس شده از کتاب

  • تاریخ اکران: سال 1992
  • ا متیاز IMDB: 7.1

هم کتاب و هم فیلم Like Water For Chocolate تاریخ ساز بوده اند. این رمان توسط لائورا اسکیبل نوشته شده و یکی از بهترین رمان های پرفروش در دو دهه اخیر به حساب می آید. مثل آب برای شکلات، یکی از فیلم های خارجی پرفروش در ایالات متحده بوده و به کلاسیک سینمای آمریکای لاتین در سراسر دنیا تبدیل شده است. مثل آب برای شکلات، داستان عشقی بزرگ را روایت می کند که در استعاره های غذاشناسی منعکس شده و شخصیت های اصلی را به هم پیوند می دهد. جهان خاکی و ماوراء الطبیعه با یک رئالیسم جادویی توصیف شده اند و این جزییات سال ها به همراه شخصیت های اصلی هستند که به سبب اختلاف های سنتی و فرهنگی در عذاب جدایی به سر می برند.

Le Petit Prince

بهترین فیلم های اقتباس شده از کتاب

  • تاریخ اکران: سال 2015
  • امتیاز IMDB: 7.7

نسخه انیمیشنی شازده کوچولو، داستان اصلی خود را از کتاب معروف آنتوان دو سنت اگزوپری گرفته و عناصر آن را به شیوه ای زیبا روایت می کند. داستان سرایی و کیفیت نمایشی در این اقتباس، از ضرورت بالایی برخوردار است، چرا که این کتاب دارای طرفداران فراوانی در سراسر دنیا بوده که داستان را بارها و بارها خوانده اند و آن را به عنوان یک ستون نمادین و اساسی در ادبیات جهان قلمداد می کنند. این فیلم فرانسوی جزو بهترین فیلم های اقتباس شده از کتاب داستان بوده و حکایت دختری را به تصویر می کشد که در همسایگی یک پیرمرد زندگی می کند. این پیرمرد همان خلبان داستان شازده کوچولو است. قصه های حال و گذشته به صورت خارق العاده ای در قالب انیمیشن کامپیوتری و فریم به فریم ساخته شده اند. این انیمیشن دارای یک پالت رنگی است که علاوه بر کمک به انتقال عواطف، بیننده را به سفری نوستالوژیک برده و خاطرات و احساسات تجربه شده حین خواندن این اثر هنری را بیدار می کند.

Room

  • تاریخ اکران: سال 2015
  • امتیاز IMDB: 8.1

رمان معروف اما داناهیو و فیلم لنی آبراهامسون، روایتگر داستان قدرتمند مادری هستند که خود را فدای خوشبختی پسرش می کند. فیلم اتاق با بازی بی نظیر بری لارسون و جیکوب ترمبلی، به زندگی دشوار مادر و پسری می پردازد که در یک فضای کوچک حبس شده اند و فرض می کنند که زندگی آن ها پس از رسیدن به آزادی چگونه است. این داستان به طرز حیرت آوری ترس فلج کننده از دزدیده شدن، نبوغ برای زنده ماندن در حبس، اضطراب رویارویی با جهان واقعی، تمایل برای به خطر انداختن زندگی و عشق بزرگ مادر به فرزند را شرح می دهد که صرف نظر از عواقب و نتایج، هر کاری را برای حفظ امنیت فرزندش انجام می دهد.

The Lord Of The Rings: The Two Towers

  • تاریخ اکران: سال 2002
  • امتیاز IMDB: 8.7

دومین فیلم از سه گانه ارباب حلقه ها، جزو بهترین فیلم های اقتباس شده از کتاب داستان به شمار می آید. این فیلم به شدت توسط هوارداران رمان های نویسنده قدرتمند، یعنی جی آر آر تالکین مورد استقبال قرار گرفته و بسیاری افراد نیز پس از مشاهده فیلم ارباب حلقه ها، کتاب های این نویسنده را در قفسه کتابخانه خود قرار داده اند.

بد نیست بدانید که پیتر جکسون علاوه بر کارگردانی، فیلم نامه این اثر سینمایی را نوشته است. با این حال بعد ها به منظور جلوگیری از انتقاد خواننده ها و همچنین بهره گیری از ایده های بازیگران، تغییراتی روی این فیلم نامه اعمال شد. ساخت این سه گانه، یکی از جاه طلبانه ترین کارهای سینمایی دوران به حساب می آید، که شامل صحنه های حماسی متعدد، ریتم عالی و تدوین دقیق می شود.

The Shawshank Redemption

بهترین فیلم های اقتباس شده از کتاب

  • تاریخ اکران: 1994
  • امتیاز IMDB: 9.3

طلیعه دار فیلم های اقتباسی، رستگاری شاوشنگ، داستان امید یک مرد بیگناه را روایت می کند که به زندان محکوم شده است. این فیلم هم از طرف منتقدان و هم از طرف مخاطبین به عنوان یکی از بهترین فیلم های تولید شده در تاریخ سینما به حساب می آید. این درام که بر اساس رمان کوتاه استفان کینگ ساخته شده، مخاطبین را در هنرنمایی بی نظیر تیم رابینز و مورگان فریمن و از همه مهم تر، پیام تسلی بخش آزادی غرق می کند. فیلم رستگاری شاوشنگ به کارگردانی فرانک دارابونت، با یک سرانجام نامعلوم اما امیدبخش به اتمام می رسد. هرچند بعدها تصمیم گرفته شد تا قهرمانان داستان گرد هم آیند و پایان رضایت بخش و موردپسند مخاطبین را به آن ها نمایش دهند. این فیلم بی تردید دارای وزن احساسی بسیار سنگینی است که هر بیننده ای را به صفحه نمایش میخکوب می کند.

ارسال نظر