بهترین مقاصد برای سفر زمستانی در ایران کدامند؟

رسانه کلیک - در این مطلب به معرفی 5 مورد از بهترین مقاصد برای سفر زمستانی در ایران می پردازیم که هر یک جذابیت های خاص خود را دارند.

بهترین مقاصد برای سفر زمستانی در ایران کدامند؟

اکثر افراد علاقه مند به سفر در فصول بهار و تابستان هستند؛ زیرا گمان می کنند آب و هوا در این فصول بهتر است. با این وجود، زمستان نیز یکی از فصل هایی است که جذابیت های خاص خود را داشته و زیبایی های شهرها و طبیعت را دو چندان می کند. همچنین یکی دیگر از مزایای سفر در زمستان، کاهش قیمت ها نسبت به فصول پرطرفدارتری همچون بهار و تابستان است.

ایران دارای شهرهایی است که برای سفر زمستانی بسیار مناسب محسوب می شوند. در واقع، بهترین زمان برای سفر به برخی از این شهرها همان فصل زمستان است. در ادامه همراه کلیک باشید تا با تعدادی از بهترین مقاصد برای سفر زمستانی در ایران آشنا شوید.

1- یزد

یزد یکی از زیباترین و پرجاذبه ترین شهرهای ایران بوده و آب و هوایی گرم و خشک و بیابانی دارد. شهر یزد به دلیل معماری تاریخی ارزشمند و بافت سنتی دست نخورده ‌اش در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. از دیدنی های بی شمار این شهر جذاب می توان به مسجد جامع یزد، میدان امیر چقماق و بازارهای سنتی آن اشاره کرد. یزد دومین شهر تاریخی زنده جهان است؛ بنابراین اگر از علاقه مندان به معماری سنتی ایران و بازدید از بناهای تاریخی و ارزشمند هستید، بازدید از یزد می تواند به یکی از به یاد ماندنی ترین سفرهای عمرتان تبدیل شود.

به علت بیابانی بودن این شهر، در اصل می توان گفت که یزد دو فصل دارد؛ فصل بلند گرما که از اسفند شروع و در مهر ماه سال بعد به پایان می رسد و فصل کوتاه سرما که از آبان ماه شروع و تا اواخر بهمن ادامه دارد. از اوایل اسفند آب و هوای این شهر کاملا معتدل می شود؛ بنابراین، این شهر می تواند یکی از بهترین مقاصد برای سفر زمستانی در ایران و به ویژه در اسفند ماه محسوب شود.

2- جزیره هرمز

جزیره هرمز یکی از زیباترین جزایر ایران است. این جزیره ویژگی های منحصر به فرد بسیاری نسبت به سایر مقاصد گردشگری و جزایر ایران دارد؛ از جمله کوه قرمز رنگ خوراکی، خاک سرخ و بافت قدیمی و تاریخی آن. این جزیره در میان زمین شناسان به این علت که از انواع خاک ‌های مختلف تشکیل شده و تنوع بالایی دارد، به بهشت زمین‌ شناسی مشهور شده‌ است.

جزیره هرمز نیز یکی دیگر از بهترین مقاصد برای سفر زمستانی در ایران به شمار می رود؛ زیرا به علت موقعیت جغرافیایی اش در فصل زمستان آب و هوایی معتدل دارد. در واقع هرمز یکی از شهرهایی است که بازدید از آن در فصول پاییز و زمستان بهتر از هر فصل دیگری محسوب می شود.

در جزیره هرمز فرصت های بسیاری برای تفریح وجود دارند؛ از جمله قایق سواری، ساحل نوردی، دوچرخه سواری، شنا و غواصی. جالب است بدانید برای اقامت در این جزیره خبری از هتل های چندین ستاره نیست؛ با این حال اقامتگاه های بوم گردی این جزیره از بهترین گزینه ها برای اقامت در آن به شمار رفته و گردشگران را با سبک زندگی بومی این جزیره آشنا می کنند.

3- جزیره قشم

جزیره قشم یکی دیگر از جزایر زیبا و دیدنی و یکی از بهترین مقاصد برای سفر زمستانی در ایران به شمار می رود. این جزیره یکی از جزایر استان هرمزگان بوده و به عنوان بزرگترین جزیره ایران شناخته می شود. این جزیره در چند دهه اخیر به یکی از مکان‌ های گردشگری پرطرفدار بدل شده‌ است. از جاذبه های قشم می توان به بازارها و دیدنی‌ های طبیعی آن همچون جنگل‌ های حرا، غارهای خوربس، تنگه چاهکوه، دره ستاره‌ها و غار نمکدان اشاره کرد. این جزیره به دلیل جاذبه های بسیار زیادی که دارد به جزیره عجایب هفتگانه شهرت یافته است.

آب و هوای قشم گرم بوده و رطوبت آن نیز بسیار بالا است؛ به همین علت بهترین و خنک ترین زمان برای سفر به آن زمستان و ماه های دی و بهمن به شمار می روند. همچنین یکی دیگر از جاذبه های پرطرفدار این جزیره دلفین های آن هستند؛ بنابراین اگر به دیدن این حیوانات علاقه مند هستید در نظر داشته باشید که احتمال دیدن دلفین ها در فصل زمستان، از هر فصل دیگر بیشتر است.

4- جزیره کیش

کیش یکی از جزایر پرطرفدار ایران محسوب می شود؛ به طوری که سالانه حدود 1 میلیون و 700 هزار نفر از آن بازدید می کنند. این جزیره به دلیل ماهیت گردشگری خود، طی سال ‌های اخیر مورد توجه زیادی قرار گرفته ‌است. علاوه بر آثار تاریخی، مورد توجه گردشگران مواردی مانند پارک ‌های ساحلی و تفریحی از جمله پارک هنر، ساحل مرجانی، باغ وحش، آکواریوم، باغ پرندگان کیش، کشتی‌های تفریحی و همچنین کشتی به گل نشسته یونان هستند. این جزیره از سوی سازمان گردشگری به عنوان چهارمین مقصد گردشگری در جنوب غرب آسیا اعلام شده ‌است.

آب و هوای این جزیره گرم و مرطوب است و گرما و رطوبت آن در فصل تابستان می تواند آزاردهنده باشد؛ بنابراین مناسب‌ ترین زمان برای سفر به کیش از اوایل دی ماه تا اواخر فروردین است. همچنین در فصل زمستان قیمت ها در این جزیره نیز بسیار منطقی تر هستند. از میان ماه های زمستان نیز ماه اسفند مناسب ترین زمان برای سفر به کیش است؛ زیرا در این ماه معمولا هم جزیره خلوت بوده، هم آب و هوای آن مطلوب است و هم معمولا تورهای ویژه ارزان ‌قیمتی نیز در این ماه ارائه می‌ شود.

5- اصفهان

اصفهان یکی دیگر از بهترین مقاصد سفر زمستانی در ایران به شمار می رود. بناهای تاریخی متعددی در این شهر وجود دارد که شماری از آن‌ ها به عنوان میراث تاریخی در یونسکو به ثبت رسیده‌ اند. این شهر به داشتن معماری زیبای اسلامی، پل‌ های سرپوشیده، مسجدها و مناره‌ های منحصر به‌فردش شهرت دارد. میدان نقش جهان نمونه برجسته ‌ای از معماری اسلامی است. منارجنبان، سی و سه پل، پل خواجو، کاخ چهل ستون و عمارت عالی قاپو از دیگر اماکن تاریخی و دیدنی این شهر هستند.

در فصل زمستان در این شهر معمولا برف می بارد و جاذبه های گردشگری بی نظیر آن رنگ و بوی دیگری به خود می گیرند. یکی دیگر از مزایای بازدید از این شهر پرطرفدار در فصل زمستان این است که اکثر مسافران ترجیح می دهند در فصولی همچون بهار و تابستان به اصفهان سفر کنند و این شهر در این فصول بسیار شلوغ خواهد بود؛ بنابراین سفر به اصفهان در فصل زمستان اقتصادی تر و آرامش بخش تر خواهد بود.

ارسال نظر