بیتکوین بعد از رکورد ۱۰۰ هزار دلار قیمتش صفر می‌شود

رسانه کلیک-پیتر شیف (Peter Schiff)، طرفدار دوآتشه طلا و منتقد سرسخت بیتکوین که قبلاً گفته بود این ارز دیجیتال هرگز به ۵۰ هزار دلار نمی‌رسد، اکنون می‌گوید احتمال رسیدن آن به ۱۰۰ هزار دلار هم وجود دارد، اما سقوط آن به صفر غیرقابل‌ اجتناب است.

بیتکوین بعد از رکورد ۱۰۰ هزار دلار قیمتش صفر می‌شود

به گزارش کوین تلگراف، در سال ۲۰۱۹ وقتی جو کرنن (Joe Kernen) مجری شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی (CNBC) پیش‌بینی کرد که قیمت بیتکوین در ماه مه ۲۰۲۰ (اردیبهشت ۹۹) به ۵۵ هزار دلار می‌رسد، پیتر شیف (Peter Schiff) با تمسخر گفت که بیتکوین هرگز به ۵۰ هزار دلار هم نمی‌رسد.

قیمت بیتکوین دیروز با کمی تأخیر نسبت به پیش‌بینی کرنن، از مرز ۵۰ هزار دلار عبور کرد. این جهش در حالی انجام شد که بیتکوین طی ۷ روز قبل از آن، بیش از ۸ درصد رشد داشته است.

با این رشد، علاقه‌مندان به ارز دیجیتال در شبکه اجتماعی توییتر، از جمله پسر شیف، حرف‌های قبلی او را به خودش بازگرداندند.

شیف نرخ را به 100 هزار دلار بالا برد

شیف که مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری یورو پسفیک (Euro Pacific) و طرفدار طلا است، پس از آنکه پیش‌بینی‌های قبلی‌اش نادرست از آب درآمد، نرخ را بالاتر برد و گفت که رسیدن قیمت بیتکوین به ۱۰۰ هزار دلار «غیرمحتمل نیست»، اما سقوط دائمی به‌سمت صفر «ناگزیر» است.

اسپنسر (Spencer) پسر شیف که طرفدار بیتکوین است، خیلی سریع به تمسخر پدرش پرداخت که به نظر می‌رسد توانایی اذعان به اشتباهش درباره بیتکوین را ندارد.

پیتر شیف: بیت کوین به ۱۰۰ هزار دلار می‌رسد و بعد از آن قیمتش صفر می‌شود!

شیف که به دشمنی با بیتکوین مشهور است، در چند سال گذشته چندین پیش‌بینی اشتباه درباره قیمت این ارز دیجیتال داشته است. او بیشتر حامی سرمایه‌گذاری در طلا است.

سابقه شیف درپیش بینی‌های نادرست

در زمان سقوط بیتکوین در مارس ۲۰۲۰، شیف گفت که قیمت آن از ۴ هزار دلار هم پایین‌تر می‌رود. اما بعداً معلوم شد که پیش‌بینی او از سقف قیمت این ارز دیجیتال، کف آن بوده و بیتکوین صعودی بزرگ را تجربه کرد.

شیف سپس گفت که درباره رکورد جدید بیتکوین اشتباه کرده، اما همچنان قیمت ۵۰ هزار دلاری را برای این ارز «بزرگترین حباب» همه دارایی‌های دیجیتال می‌دانست.

گذشته از اینها، پیش‌بینی‌های شیف درباره قیمت طلا هم چندان دقیق نبوده است. او در سال ۲۰۱۰ گفت که قیمت طلا در ۵ تا ۱۰ سال پس از آن بین ۵ تا ۱۰ هزار دلار در هر اونس خواهد بود؛ اما قیمت طلا در سال ۲۰۲۰، قبل از آن که به محدوده ۱۷۰۰ دلار بازگردد، تنها در چند نوبت از ۲ هزار دلار فراتر رفت.

ارسال نظر