حذف نسخه قدیمی اج و نصب اج کرومیوم در پچ امنیتی جدید مایکروسافت

رسانه کلیک - کمپانی مایکروسافت به زودی پچ امنیتی جدیدی را عرضه خواهد کرد که با دریافت آن، نسخه قدیمی اج از روی کامپیوترهای شخصی حذف و مرورگر اج کرومیوم نصب می شود.

حذف نسخه قدیمی اج و نصب اج کرومیوم در پچ امنیتی جدید مایکروسافت

بدون شک یکی از بهترین اقدامات مایکروسافت در دهه اخیر، حذف مرورگر Internet Explorer خواهد بود. اما به نظر می رسد که این کمپانی نقشه قاطع تری برای برکناری و حذف نسخه قدیمی اج در سر دارد. کمپانی مایکروسافت به تازگی اعلام کرده که قرار است در 13 آوریل، یک پچ امنیتی ماهانه را عرضه کند. در این پچ جدید، نسخه قدیمی Edge از کامپیوترهای مجهز به ویندوز 10 حذف شده و نسخه ارتقا یافته بر اساس کرومیوم جدید نصب می شود.

منظور از نسخه قدیمی Edge، همان مرورگری است که به همراه ویندوز 10 عرضه شده است. اج در واقع به عنوان جایگزینی برای مرورگر توبیخ شده اینترنت اکسپلورر (IE) معرفی و در سال 2015 عرضه شد. این مرورگر از موتور رندرینگ EdgeHTML انحصاری مایکروسافت استفاده می کند. در سال 2019، کمپانی اعلام کرد که مشغول بازسازی مرورگر جهت بهره گیری آن از نرم افزار کرومیوم گوگل است. سپس در ماه ژوئن سال گذشته، مرورگر اج کرومیوم را از طریق بروزرسانی ویندوز در دسترس کاربران قرار داد. حدود دو ماه بعد، مایکروسافت از عدم ارائه بروزرسانی های بیشتر برای مرورگر قدیمی اج (از تاریخ 9 مارس 2021 به بعد) خبر داد و حالا نیز به حذف نسخه قدیمی اج از طریق پچ امنیتی جدید اشاره می کند.

مرورگر قدرتمند اج کرومیوم با برخورداری از ویژگی های جدید و کارایی بهینه، تجربه اینترنت گردی بهتری را در اختیار کاربر قرار می دهد. بنابراین اگر در حال حاضر از این مرورگر استفاده می کنید، بروزرسانی بعدی تنها نسخه قدیمی اج را از روی کامپیوتر شما حذف می کند. پس می توان گفت که بسیاری از کاربران که از مرورگر اج مبتنی بر کرومیوم و یا هر مرورگر دیگری استفاده می کنند، اصلا متوجه حذف Edge قدیمی نخواهند شد.

ارسال نظر