تصاویر خورشید گرفتگی سال 2021 را از دست ندهید | حلقه آتشین کسوف!

رسانه کلیک - خورشید گرفتگی سال 2021 در 10 ژوئن از بعضی نقاط زمین از جمله کانادا، گرینلند و سیبری مشاهده شد اما ناظران آسمانی در محدوده بسیار وسیع‌تری توانستند خورشیدگرفتگی را در مراحل جزئی ببینند. در بسیاری از مناطق، کسوف جزئی با طلوع آفتاب همسو شده و منظره‌ای خاص‌ و جالب را ایجاد کرد.

تصاویر خورشید گرفتگی سال 2021 را از دست ندهید | حلقه آتشین کسوف!

دو عکاس از کارکنان ناسا در نقاط از پیش مشخص شده در حالت آماده باش بودند تا عکس‌های باورنکردنی را شکار کنند. بیل اینگالس از آرلینگتون ویرجینیا توانست تصویر خورشید را که در کنار ساختمان کاپیتول ایالات متحده در حال طلوع است، ثبت کند.

خورشیدگرفتگی 2021

در محلی دیگر اوبری جمیگانی به ساحل لوئیس ساحل رفت و در آنجا عکس‌های کسوف را در برابر موج‌شکن Delaware به تصویر کشید.

خورشید گرفتگی 2021

خورشید گرفتگی حلقوی هنگام عبور ماه از جلوی خورشید و زمین رخ می‌دهد، اما وقتی ماه در مدار خود در دورترین نقطه از زمین باشد، نمی‌تواند دیسک کامل خورشید را بپوشاند. نتیجه این پدیده اصطلاحا حلقه آتش خواهد بود.

یک خورشیدگرفتگی حلقوی مانند یک خورشید گرفتگی کامل، فقط از مناطق کوچکی از زمین قابل مشاهده است؛ اگرچه ساکنان بقیه مناطق می‌توانند این رویداد را به عنوان یک خورشید گرفتگی جزئی مشاهده کنند.

در هر صورت باید توجه داشت که تماشای فازهای مختلف خورشید گرفتگی حلقوی بدون محافظت از چشم یا عکسبرداری از آن بدون فیلتر خورشیدی مناسب، ایمن نیست.

عکاسان آسمانی ایملدا جوسون و همسرش ادوین آگوئر که هر دو منتظر رخداد خورشید گرفتگی سال 2021 بودند، آن را از ترمینال سفر دریایی Black Falcon در بوستون، ماساچوست مشاهده کردند.

خورشیدگرفتگی 2021

هنوز هم ترکیب خسوف جزئی و طلوع آفتاب در کشورهای غربی فرصت‌های چشمگیری را برای عکاسان ماهر فراهم کرده است. اما در بعضی از نقاط، هوای ابری باعث شده این رویداد به وضوع مشهود نباشد.

ارسال نظر