کد خبر:1291014
اشتراک گذاری
مرتب‌سازی نظرها براساس:

دادخواست آمازون علیه انفلوئنسرهای اینستاگرام و تیک تاک

دادخواست آمازون علیه انفلوئنسرهای اینستاگرام و تیک تاک

رسانه کلیک - فروشگاه بزرگ آمازون اخیرا با تنظیم یک دادخواست قانونی، برخی از انفلوئنسرهای اینستاگرام و تیک تاک را به تبلیغ و فروش کالاهای تقلبی متهم کرده است.

کمپانی آمازون به تازگی با تنظیم یک دادخواست ، 13 انفلوئنسر اینستاگرام و تیک تاک را به کلاهبرداری و تبلیغ کالاهای لوکس تقلبی متهم کرده است. کلی فیتزپاتریک و سابرینا کلی-کریچی از جمله انفلوئنسرهایی هستند که با همدستی فروشندگان سعی در فروش کالاهای تقلبی داشته اند. آمازون ادعا کرده که این افراد با استفاده از شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس بوک و تیک تاک و همچنین وب سایت های شخصی خود، به تبلیغ محصولات تقلبی پرداخته اند.

طبق دادخواست آمازون ، انفلوئنسرها تصاویر کالاهای بدون مارک و لوکس (اما تقلبی) را کنار یکدیگر گذاشته و آن ها را با متن Order this/Get this (این را سفارش بده/این را دریافت کن) منتشر کرده اند. عبارت Order this در کنار کالای عمومی آمازون نوشته شده و Get this نیز در واقع به محصول لوکس تقلبی (یا همان Dupe) اشاره می کند.

همانطور که در شکل زیر می بینید، یک کیف پول ساده مشکی رنگ به عنوان محصول آمازون در قسمت بالا قرار گرفته؛ اما خریدار پس از اتمام سفارش، کالای لوکس پایینی را دریافت خواهد کرد. ناگفته نماند که انفلوئنسرها از کالای تقلبی به عنوان محصول باکیفیت یاد می کنند.

آمازون در این باره گفته که افرادی مانند فیتزپاتریک و کلی-کریچی (و فروشندگانی که با آن ها همکاری می کنند) با پست کردن کالای معمولی روی آمازون، در واقع سیاست های شرکت در خصوص منع محصولات تقلبی را تحت الشعاع قرار داده اند. فیتزپاتریک که پیش از این یکی از انفلوئنسرهای اصلی آمازون محسوب می شد، اکنون اجازه هر گونه تبلیغ برای کمپانی را ندارد. البته او همچنان در وب سایت شخصی خود کالاهای Dupe را تبلیغ می کند. طبق ادعای آمازون، پلتفرم کلی-کریچی برای فروش محصلات تقلبی نیز شناسایی و بلاک شده است.

همانطور که می دانید انفلوئنسرها نقش بسیار مهمی را در تبلیغ و فروش محصولات کمپانی های مختلف ایفا می کنند، اما گاهی اوقات نیز می توانند با سوء استفاده از قدرت خود در شبکه های اجتماعی، به بساط کلاهبرداری دامن بزنند. آمازون تا کنون اقدامات متعددی را برای مقابله با فروش محصولات تقلبی انجام داده و حتی یک واحد اختصاصی را برای آن به وجود آورده است. رییس این واحد یعنی کریستینا پوزا، در رابطه با دادخواست اخیر گفته که کلیه شرکت های فعال در این عرصه باید با یکدیگر همکاری کنند تا پای سودجویان از این صنعت بیرون کشیده شود. وی افزود آمازون همچنان به سرمایه گذاری هنگفت برای مقابله با جرایم این چنینی ادامه خواهد داد. گفته می شود کمپانی در سال 2019 بیش از 500 میلیون دلار را صرف مبارزه با کالاهای جعلی کرده است.

نظرها

سر‌خط آخرین خبرها

خبرهای بیشتر
سری ردمی نوت 11
مشخصات و قیمت گوشی‌های سری ردمی نوت 11 شیائومی با طراحی خاص

مشخصات و قیمت گوشی‌های سری ردمی نوت 11 شیائومی این محصولات را جزو پرچم‌داران...

زمان پخش سریال جوکر ایرانی فصل 3
زمان پخش سریال جوکر ایرانی فصل 3

جوکر یک رئالیتی شو جذاب و پربیننده است که فصل 3 آن اخیرا توانسته سر و صدای...

آموزش فعال سازی حالت تاریک گوگل مپ روی اندروید

با فعال سازی حالت تاریک گوگل مپ از چشمان خود در هنگام شب یا محیط‌های کم‌نور...

ترسناک ترین فیلم های هندی که نباید تنها تماشا کرد

سینمای بالیوود تنها رقص و پایکوبی نیست. ترسناک ترین فیلم های هندی بی‌شک شما...

تفاوت شلوار جین مام استایل با مام فیت

شلوار جین مام استایل و مام فیت اخیرا طرفداران بسیاری در ایران پیدا کرده‌اند....

کشف یک شیء عجیب در حال چرخش در کهکشان راه شیری
کشف یک شیء عجیب در کهکشان راه شیری

دانشمندان استرالیایی یک شیء ناشناخته در حال چرخش را در کهکشان راه شیری کشف...

هک شبکه های رسانه ملی
اختلال در رسانه ملی | توضیح معاون فنی صداوسیما درباره هک شبکه‌ها

رضا علیدادی معاون فنی صداوسیما، در شبکه خبر توضیحاتی درباره از دسترس خارج...

عرضه سایبرتراک باز هم به تاخیر افتاد
عرضه سایبرتراک باز هم به تاخیر افتاد

شرکت تسلا باز هم بدقولی کرد و عرضه خودروی سایبرتراک را تا ابتدای سال ۲۰۲۳ به...

جریمه آمازون دستکاری قیمت محصولات
جریمه ۲.۲۵ میلیون دلاری آمازون به علت دستکاری در قیمت محصولات

شرکت آمازون به علت تلاش برای دستکاری مصنوعی قیمت محصولات عرضه شده توسط...

هیئت داوران چهلمین جشنواره فیلم فجر
هیئت داوران چهلمین جشنواره فیلم فجر معرفی شد

مسعود نقاش‌زاده، اعضای هیئت داوران بخش سودای سیمرغ در چهلمین جشنواره فیلم...