دسترسی ۹۶ درصدی روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت

رسانه کلیک- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در حال حاضر ۹۶ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به اینترنت پر سرعت دسترسی دارند.

دسترسی ۹۶ درصدی روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت

محمدجواد آذری جهرمی در برنامه رادیو اقتصاد، اظهار کرد: گسترش عدالت اجتماعی در جامعه از شعارهای اصلی نظام جمهوری اسلامی بود که خوشبختانه در این راستا تا به امروز به مناطق محروم و محرومان جامعه خدمات گسترده ای ارائه کرده است.

وی ضمن اشاره به وجود بیش از ۴۶ هزار روستا در سراسر کشور، بیان کرد: بیشتر این روستاها امروز به برکت انقلاب اسلامی از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی، گاز، برق، دسترسی مناسب جاده‌ای، تلفن، اینترنت، خانه بهداشت، مدرسه و غیره برخوردارند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دولت‌ها در ادوار مختلف سرمایه‌گذاری‌های زیادی برای ارائه خدمت به مناطق محروم انجام داده‌اند. این بدین معنا نیست که دیگر هیچ مشکلی در مناطق محروم وجود ندارد ولی سیاست‌گذاری و جهت‌گیری کلان کشور همواره رسیدگی به محرومان و مستضعفان بوده است. خوشبختانه در دولت تدبیر و امید هم این موارد و مسائل به خوبی پیگیری شده است.

آذری جهرمی در ادامه با بیان اینکه عدالت ارتباطی یکی از زیرمجموعه‌های عدالت اجتماعی است، گفت: در عصر ارتباطات بسیار سخت و دشوار است که به فضای مجازی دسترسی نباشد. بسیاری از کسب‌وکارها امروز در بستر اقتصاد دیجیتال رقم خورده و خیل عظیمی از افراد جامعه اقتصاد و معیشت خود را از این بستر تامین می‌کنند.

وی همه‌گیری کرونا را باعث تشدید نیاز مردم به این فضا عنوان کرد و افزود: هم‌اکنون بیش از ۱۳ میلیون دانش‌آموز، یک ‌میلیون معلم، ۴ میلیون دانشجو و بیش از ۱۴۰ هزار استاد دانشگاه از طریق فضای مجازی آموزش را به‌صورت آنلاین پیگیری می‌کنند و آموزش با فضای مجازی تعطیل نشده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ارتباطات در عصر جدید را نه امتیاز بلکه یکی از حقوق مهم و اساسی افراد دانست و گفت: به همین دلیل عدالت و پیاده‌سازی آن در این حوزه بسیار اهمیت دارد.

آذری جهرمی همچنین به تکلیف برنامه پنج ساله ششم توسعه برای دسترسی ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه اینترنت اشاره کرد و گفت: اگر این سیاست‌گذاری از طرف مقام معظم رهبری انجام نمی‌شد و دولت نیز در اجرای برنامه جدی نبود امروز با همه‌گیری کرونا مشکلات بسیار حادی در جامعه وجود داشت. خوشبختانه امروز ۹۸ درصد جمعیت شهری و روستایی کشور به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر