دلایل سوختن سیم کارت چیست؟

رسانه کلیک - دلایل مختلفی برای سوختن سیم کارت وجود دارد و تقریبا همه افراد این مشکل را در زندگی خود تجربه کرده‌اند. در کل همه سیم کارت‌ها یک عمر مفیدی دارند که به عوامل مختلفی مانند نحوه استفاده، نگهداری از سیم کارت و میزان مصرف آن بستگی دارد. در این مطلب دلایل سوختن سیم کارت را بررسی می‌کنیم.

دلایل سوختن سیم کارت چیست؟

۱- برخی از کارشناسان می‌گویند که خاموش و روشن کردن مکرر سیم کارت‌ها، صحبت کردن زیاد و دریافت و ارسال تعداد زیادی پیامک‌، بر طول عمر دستگاه تاثیر دارند. وارد کردن Pin سیم کارت به اشتباه، خیس شدن، صدمه فیزیکی، کثیف شدن و... نیز از جمله عوامل دیگری هستند که باعث سوختگی سیم کارت می‌شوند.

۲- استفاده از تلفن‌های همراه غیر استاندارد نیز در سوختگی سیم کارت بی‌تاثیر نیست. گوشی‌های غیر استاندارد، ولتاژ استاندارد و مناسبی را به سیم کارت منتقل نمی‌کنند و همین موضوع باعث کاهش طول عمر سیم کارت می‌شود.

۳- قرار گرفتن سیم کارت در معرض حرارت، امواج و ضربه یا پانچ نادرست سیم کارت نیز باعث سوختن آن می‌شود. سیم کارت ها تاریخ انقضا دارند؛ اگر تاریخ آن ها تمام شد می‌سوزند و باید آن‌ها را تعویض کنید.

۴- به گفته یکی از سخنگوهای شرکت مخابرات ایران، ویروسی شدن گوشی و سیم کارت نیز باعث می‌شود که تماس‌ها و پیامک‌هایی بدون اطلاع فرد انجام شوند و این موارد روی طول عمر سیم کارت تاثیرگذار است. لازم به ذکر است که گوشی تلفن همراه از طریق امواج بلوتوث و مادون قرمز در معرض ویروس قرار می‌گیرد.

۵- برخی از دلایل سوختن سیم کارت نیز مربوط به تولیدکنندگان می‌شود. برای مثال عدم کیفیت سیم کارت یا استفاده نکردن از تکنیک‌ها و استانداردهای لازم هنگام تولید سیم کارت، عمر آن را کاهش می‌دهد.

۶- در موارد بسیار کمی نیز شرکت مخابرات مسئول سوختن سیم کارت است؛ برای مثال تنظیم نبودن تشعشعات، آنتن‌های BTS و نوسانات برق از جمله دلایل مربوط به مخابرات هستند.

ارسال نظر