دوج کوین در ۱۸۰۰ خودپرداز در آمریکا قابل خرید و فروش است

رسانه کلیک - شهروندان آمریکایی اکنون می‌توانند با استفاده از ۱۸۰۰ خودپردازِ شرکت کوین ‌فلیپ (Coinflip) در ۴۵ ایالت از ۵۰ ایالت آمریکا دوج کوین بخرند.

دوج کوین در ۱۸۰۰ خودپرداز در آمریکا قابل خرید و فروش است

به گزارش کوین تلگراف، کوین فلیپ، شرکت تأمین‌کننده خودپردازهای بیت کوین، روز دوشنبه اول مارس اعلام کرد که ارز دیجیتال دوج کوین اکنون از طریق ۱۸۰۰ خودپرداز در سراسر آمریکا قابل خرید است.

دنیل پولوتسکی (Daniel Polotsky)، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار کوین فلیپ، گفت که این اقدام در راستای «محبوبیت و پذیرش گسترده» دوج کوین انجام شده است.

قیمت دوج کوین طی ماه گذشته با رشدی قابل‌توجه همراه بوده است. این اتفاق پس‌ازآن افتاد که ایلان ماسک، بنیان‌گذار شرکت خودروسازی تسلا و شرکت هوافضای اسپیس ایکس (SpaceX)، تصویری از یک موشک در حال پرواز به سمت ماه را با عبارت «دوج» منتشر کرد.

آینده دوج کوین

دو روز پس از آن، ماسک که دومین فرد ثروتمند جهان است، بازارگرمی برای دوج کوین را با یک نظرسنجی پی گرفت. او در این نظرسنجی پرسیده بود که آیا دوج کوین ارز آینده کره زمین خواهد شد؛ ۷۱.۳ درصد از ۲.۴ میلیون نفر مشارکت‌کننده پاسخ مثبت دادند.

مارک کوبان (Mark Cuban) مالک تیم دالاس ماوریکس در اتحادیه ملی بسکتبال آمریکا در ۸ فوریه به این بحث پیوست. او در گفت‌وگو با نشریه فوربس گفت اقبال به این ارز دیجیتال برای این صنعت «چیز بدی نیست».

کوبان گفت:

[دوج کوین] شانس بیشتری برای پیروز شدن نسبت به بلیت‌های بخت‌آزمایی می‌دهد و همزمان، عرضه و تقاضا را به مردم می‌آموزد و آنها را با دارایی‌های رمزنگاری‌شده آشنا می‌کند. من این ارز را به عنوان ارزان‌ترین ابزار آموزش اقتصادی موجود که همزمان موجب سرگرمی نیز هست، واقعاً دوست دارم.

برخی از کاربران گمانه‌زنی کرده‌اند که افزایش قیمت دوج کوین کاملاً طبیعی نیست. آنها بر این باور هستند که جهش ۸۵ درصدی قیمت آن توسط گروه /WallStreetBets در ردیت پس از فروکش کردن جنجال گیم‌استاپ (GameStop) روی داده است.

رشد قیمت

در روز اول فوریه، چند روز پس از جنجال گیم‌استاپ، جن سیمونز (Gene Simmons) رهبر گروه موسیقی کیس (Kiss) به دنبال‌کنندگان خود در توییتر گفت که قصد خرید دوج کوین و چند ارز دیجیتال دیگر را دارد. پس از این اظهارات قیمت دوج کوین رشدی ۴۰ درصدی را تجربه کرد.

کوین فلیپ در ۱۲ ماه گذشته شاهد رشدی نجومی در تقاضا بوده و درآمد این شرکت با افزایش شمار خودپردازهای آن از ۴۴۱ دستگاه در ژانویه ۲۰۲۰ به حدود ۱,۸۰۰ دستگاه، نسبت به سال گذشته سه برابر شده است.

خودپردازهای کوین‌فلیپ در ۴۵ ایالت از ۵۰ ایالت آمریکا راه‌اندازی شده و از ارزهای دیجیتال دیگر مثل بیت کوین، اتر، بایننس کوین (BNB)، دش (DASH)، لایت کوین (LTC)، لینک (LINK)، یو اس دی کوین (USDC) و استلار (XLM) پشتیبانی می‌کند.

ارسال نظر