پتنت دوربین زیر صفحه نمایش هواوی به حاشیه صفر درصد نمایشگر اشاره می‌کند!

رسانه کلیک - امروزه غول‌های تکنولوژی راهکارهای مختلفی به جهت کاهش حاشیه صفحه نمایش ارائه می‌دهند. دوربین زیر صفحه نمایش هواوی یکی از این راهکارها بوده که قرار است حاشیه نمایشگر را به طور چشمگیری کاهش دهد.

پتنت دوربین زیر صفحه نمایش هواوی به حاشیه صفر درصد نمایشگر اشاره می‌کند!

با افزایش تقاضا کاربران به جهت باریک‌تر شدن حاشیه گوشی‌های هوشمند، تلاش شرکت‌های تولیدکننده این محصولات کاربردی به جهت تامین نیاز مشتریان بیشتر می‌شود.

در سال‌های اخیر غول‌های تکنولوژی به جهت تولید گوشی‌های هوشمند بدون حاشیه رقابتی تنگاتنگ را با یکدیگر آغاز کرده‌اند. از جمله طرح‌های ارائه شده می‌توان به ناچ، طراحی دوربین قطره‌ای، طراحی دوربین حفره‌ای و طراحی دوربین پاپ‌آپ اشاره کرد.

اما همه ما می‌دانیم بهترین راهکار برای از بین بردن حاشیه گوشی‌ها استفاده از فناوری "UDC" است. حال به نظر می‌رسد تکنولوژی دوربین زیر صفحه نمایش هواوی می‌تواند بهترین راهکار برای حل این مسئله باشد.

چند روز قبل رسانه لتس‌گو‌دیجیتال یک پتنت جدید از غول فناوری چینی منتشر کرد. با نگاه به تصویر منتشر شده به می‌رسد دستگاه به نمایش گذاشته شده از فناوری UDC (Under Display Camera) بهره می‌برد.

طبق گزارشات منتشر شده این پتنت توسط شرکت هواوی در ۱۵ دسامبر سال ۲۰۲۰ به ثبت رسیده و تاییدیه خود را ۹ جولای ۲۰۲۱ بدست آورده است.

طبق طرح منتشر شده این گوشی از یک طراحی تمام صفحه بهره برده و حاشیه دور نمایشگر بسیار باریک است. بعلاوه هیچگونه حفره‌ای روی پنل جلویی این محصول به چشم نمی‌خورد. و در قسمت بالایی گوشی جایگاه جک ۳.۵ میلی‌متری قرار گرفته است.

بنابراین با توجه به طراحی منتشر شده می‌توان نتیجه گرفت دستگاه مورد اشاره از فناوری UDC بهره می‌برد.

در قسمت سمت چپ این گوشی هیچ دکمه فیزیکی به چشم نمی‌خورد اما سمت راست آن شامل دکمه‌های پاور و ولوم می‌شود. قسمت پایینی این گجت نیز از اسپیکر، درگاه USB-C و جایگاه سیم‌کارت بهره می‌برد.

پنل پشتی این محصول از یک طراحی بسیار ساده بهره می‌برد که شامل یک مجموعه دوربین سه‌گانه در کنار فلش می‌شود. لازم به ذکر است درباره ماژول دوربین پشت این دستگاه چندین طرح دیگر نیز وجود دارد. بنابراین مشخص نیست گوشی هوشمند مورد اشاره چه زمانی و با چه طراحی و در اختیار طرفداران این برند قرارگیرد.

ارسال نظر