سونی تاکنون بیش از 4.5 میلیون کنسول گیمینگ PS5 را فروخته است

رسانه کلیک - بخش گیمینگ سونی با فروش بیش از 4.5 میلیون کنسول جدید PS5 بهترین سه ماهه مالی خود را در طول تاریخ فعالیت این شرکت تجربه کرده است.

سونی تاکنون بیش از 4.5 میلیون کنسول گیمینگ PS5 را فروخته است

انتظار نمی رفت که کمپانی سونی در هنگام عرضه پلی استیشن 5 موجودی کافی از این دستگاه ها را در اختیار داشته باشد. با این حال، این شرکت ژاپنی توانسته در سال 2020، بیش از 4.5 میلیون عدد از کنسول های جدید را به فروش برساند. این تعداد به همراه فروش 1.4 میلیون دستگاه PS4 باعث شده تا تجارت گیمینگ سونی بهترین سه ماهه مالی سال خود در تاریخ را تجربه کند. غول ژاپنی در گزارش اخیر خود، به درآمد 883 میلیارد ینی (8.4 میلیارد دلار) اشاره کرده که نسبت به سال 2019، تا چهل درصد افزایش یافته است.

سود سونی نیز با رشد 50 درصدی به 80.2 میلیارد ین (763 میلیون دلار) رسیده، که آن را مدیون افزایش فروش بازی ها تا مبلغ 484 میلیارد ین (4.6 میلیارد دلار) است. این مبلغ در واقع باعث دو برابر شدن سود ناشی از فروش سخت افزارها شده است (240 میلیارد ین، معادل 2.3 میلیارد دلار). سونی همچنین شاهد رشد 9 درصدی در اشتراک Play Station Plus و سایر درآمد شبکه بوده است.

نکته جالبی درباره عرضه کنسول گیمینگ PS5 وجود دارد. سونی در گزارشی اعلام کرده که این شرکت در ازای فروش هر دستگاه پلی استیشن 5، متحمل ضرر مالی می شود، چرا که نقاط قیمت گذاری استراتژیک برای سخت افزار PS5 کمتر از هزینه های تولید، تعیین شده است. بدین ترتیب، هزینه عرضه نیز بر خلاف انتظار عادی نسبت به کنسول های جدید، به سوددهی بالقوه کاهش یافته است.

کمپانی سونی علیرغم کاهش اندک درآمد کلی، آخرین سه ماهه سال را با خوبی پشت سر گذاشته، چرا که درآمد عملیاتی این شرکت تا 25.4 درصد افزایش یافته و به 105.8 میلیارد ین (معادل 1 میلیارد دلار) رسیده است. سونی این موضوع را با اشاره بر افزایش درآمد حاصل از فروش تلویزیون و کاهش هزینه های اجرایی در بخش گوشی همراه خود بیان کرده است. از طرف دیگر، روند رو به افولی در فروش گوشی همراه و دوربین گریبان گیر شرکت های بزرگ شده که سونی نیز جرو آن ها به حساب می آید (البته اپل از این قاعده مستثناست).

در هر صورت، سونی فصل خوبی را پشت سر گذاشته و سوددهی خود در تمام بخش ها را، با فروش حداکثر 9.5 درصد و درآمد عملیاتی حداکثر 20 درصد نشان داده است. ناگفته نماند که گیمینگ، حرف اول را در این سوددهی می زند. به نظر می رسد که کمپانی ژاپنی باید تولید خود را افزایش دهد تا از موجودی کافی برای ادامه فروش کنسول گیمینگ PS5 برخوردار شود.

ارسال نظر